۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۴۱۸۷۷
همزمان با شب ولادت حضرت معصومه؛

برگزیدگان جشنواره سراسری حریم ماه در بجنورد معرفی و تجلیل شدند

همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع حجاب و عفاف، به میزبانی بجنورد برگزار شد و برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل شدند.
آیین اختتامیه جشنواره سراسری حریم ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی از سوی حوزه هنری خراسان شمالی و با مشارکت شرکت گاز این استان برگزار شد.

 

چهارشنبه‌ شب، همزمان با شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران، آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در محل تالار حافظ شهرداری بجنورد برگزار و با معرفی برگزیدگان، از آنها تجلیل و قدردانی شد.

 

در این آیین از شش هنرمند برگزیده این جشنواره شامل ایمان یزدان‌پناه از سمنان، فریبرز اسماعیلی از اردبیل، آرمین یوسفی از تهران، حمید نصر از اصفهان، زینب ربانی‌خواه از اصفهان و مریم فرهادی از شیروان با اهدای لوح تقدیر جشنواره و جایزه تجلیل شد.

 

وحید نمازی، سرپرست حوزه هنری استان خراسان شمالی در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: در مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع حجاب و عفاف در مجموع 430 اثر از سوی 153 هنرمند گرافیست از 27 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

وی افزود: پس از بررسی و داوری آثار رسیده از سوی داوران مطرح کشور، 30 اثر به مرحله نهایی راه یافت که در این مرحله نیز داوران شش اثر را به‌ عنوان آثار برگزیده دومین جشنواره سراسری حریم ماه انتخاب کردند.

 

نمازی با یادآوری اینکه در این جشنواره 9 هنرمند گرافیست از خراسان شمالی اقدام به ارسال اثر کرده بودند، خاطرنشان کرد: اثر ارسالی یکی از این هنرمندان استانی به‌ عنوان برگزیده انتخاب شده، اما پنج اثر برگزیده دیگر متعلق به هنرمندانی از سایر استان‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری اختتامیه دومین جشنواره سراسری حریم ماه، نمایشگاه خیابانی آثار برگزیده این جشنواره نیز در محل بوستان شهربازی بجنورد برپا شد، افزود: این نمایشگاه از دوازدهم تا بیستم مردادماه جاری در محل بوستان شهربازی بجنورد دایر خواهد بود.

 

نمازی در ادامه از افزایش دو برابری آثار در این دوره نسبت به دوره نخست جشنواره حریم ماه خبر داد و اظهار کرد: افزون بر افزایش کمی آثار، کیفیت آثار رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه هم بهتر شده بود.

 

وی افزود: با توجه به این موضوع، با وجود ارائه شش محور در باب موضوع عفاف و حجاب، آثار هنرمندان در این شش مورد ریز نشده بود و بیشتر آنها در مورد حجاب و عفاف ایده‌پردازی کلی کرده بودند.

 

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان با توجه به این محورها، ایده‌پردازی کرده و اقدام به تولید اثر می‌کردند، تنوع و کیفیت آثار رسیده به جشنواره بیشتر و بهتر می‌شد.

 

نمازی با اشاره به نظر مساعد داوران نسبت به آثار رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه، افزود: غالب آثار رسیده به جشنواره از سوی دانشجویان و هنرجویان رشته گرافیک ارسال شده بود و با توجه به تجربیات و سابقه کاری این هنرمندان، می‌توان گفت در مجموع کارهای مناسبی خلق شده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات