۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۱۹۴۹
امام جمعه ‌آمل:

فعالیت خبرنگاران زمینه ای برای گسترش خدمت رسانی به مردم است

امام جمعه ‌آمل گفت: قلم و نگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران دلسوزانه و زمینه خدمت به مردم می شود که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود.
امام جمعه‌ آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جمع خبرنگاران آمل که به مناسبت هفته بزرگداشت رسانه برگزار شد با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز خبرنگار، اظهار داشت: نگاه قوت بخشی و خدمت به جامعه نسبت به اصحاب رسانه داریم که تذکر این عزیزان موتور خاموش مدیران را به حرکت در می آورد.

 

وی بیان داشت: قلم و نگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران دلسوزانه و زمینه خدمت به مردم می شود که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود.

 

حچت الاسلام مرتضوی با بیان این که خبرنگاران با حضور و فعالیت خود شادابی را به جامعه برمی گردانند، ادامه داد: قدردان زحمات خبرنگاران هستیم که نگاه مالی در این عزیزان حاکم نیست و شما رویکرد مردمی داشته و وابستگی به ارگان و نهادی ندارید.

 

امام جمعه آمل افزود: نگاه خبرنگاران از نظر معنویت بسیار ارزشمند و مقدس است که ذخیره ای برای دنیا و آخرت انسان می شود و آیندگان قضاوت می کنند.

 

وی ادامه داد: سالیان سال از مشروطه و کودتای 28 مرداد گذشته است، اما همان روزی که اصحاب رسانه قلم زده و آن را به ثبت رساندند سبب شد که تاریخ دارد قضاوت می کند.

 

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: خبرنگاری امری مقدس و ارزشمند است که این عزیزان زحمات و تلاش های والایی صورت می دهند و زمینه ساز خیر و برکات هستند.

 

وی ادامه داد: اصحاب رسانه با تقوامحوری و نگاه دینی گام برمی دارند که ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شده و سرلوحه امور قرار گیرد.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: اصحاب رسانه در قلمی که می زنند باید آبروی مردم را لحاظ کرده و صحت و سقم مطالب خود را به درستی بررسی کنند.

 

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که آبروی مؤمن بالاتر از کعبه است، بیان داشت: خبری که در سایتی منتشر می شود هزاران بیننده دارد و این امری مهم است که جایگاه و اهمیت کار اصحاب رسانه را می رساند.

 

وی افزود: امروز در جامعه کارهای خوب را کمتر می بینیم و اقدامات بد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که نباید این گونه باشد و امیدواریم این نگاه از سوی اصحاب رسانه لحاظ شود.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: هر حرف و خبری را نمی توانیم رسانه ای کنیم که آبروی مؤمن است و وظیفه داریم حفظ آبرو داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: مدیران باید به اصحاب رسانه به عنوان مشاور و همیار نگاه کنند و از ظرفیت این عزیزان هم بهره گیری لازم و شایسته را داشته باشند.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: با وجود ظرفیت های ارزشمند در حوزه گردشگری کاری صورت نگرفته است و اصحاب رسانه می توانند در این عرصه اثرگذاری لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری بحث معیشت مردم را به صورت جدی مطرح کردند که دغدغه نخست زندگی مردم است و مدیران باید این امر را به عنوان نگاه اولویت دار خود ببینند و نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: اصحاب رسانه در حوزه مشکلات موجود در صنعت می توانند نقش آفرینی خوبی داشته و برای رفع مشکلات آنان اثرگذار باشند.

 

امام جمعه آمل افزود: به سهم خود می توانیم کارهای خوبی را با همت مدیران و اصحاب رسانه صورت دهیم که نیاز است از این ظرفیت ها و فرصت ها به درستی استفاده شود.

 

وی افزود: همه ما باید به وظیفه خود به خوبی و بهترین نحو ممکن عمل کنیم که اصحاب رسانه قصد خدمت گزاری به مردم را دارند و تلاش می کنند در این عرصه اقدامات ارزنده ای صورت دهند.

 

محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این جلسه افزود: آمل از لحاظ کمیت و کیفیت در حوزه خبرنگاری از شهرهای پیشگام مازندران است که 70 خبرنگار فعال، 9 خبرگزاری، 10 سایت و 6 هفته نامه در این شهرستان فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: 17 خبرنگار فعال در شهرستان آمل داریم که فعالیت ها و اقدامات ارزشمندی از سوی این عزیزان انجام می شود که جای تقدیر دارد.

 

محمدی بیان داشت: خبرنگاران در همه حال کمک کار مدیران هستند و در تمام حوادث و با شرایط مختلف آب و هوایی حضوری ارزنده صورت می دهند.

 

وی افزود: بسیاری از خبرنگاران ما در همه عرصه ها حضوری اثربخش و فعال دارند که انتظار است مدیران نیز نگاه ویژه ای به این عزیزان داشته باشند.

 

محمدی بیان داشت: خبرنگاران در روزهای سخت همراه مدیران هستند و این خواسته وجود دارد که مدیران در روزهای خوش همراه این عزیزان سخت کوش و پرتلاش باشند.

 

وی با بیان این که در پاسداشت مقام والای خبرنگاران برنامه های ما به صورت هفته ای صورت می گیرد، افزود: این برنامه ها در قالب ستاد گرامیداشت هفته رسانه برگزار می شود.

 

محمدی اظهار داشت: برنامه ها از روز پنج شنبه چهاردهم مرداد آغاز می شود که صبح آن دیدار با ائمه جمعه و مسؤولان شهرستان انجام شد و عصر این روز نیز غبارروبی مزار مطهر شهدا در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل صورت می گیرد.

 

محمدی با بیان این که روز جمعه نیز شاهد حضور باشکوه اصحاب رسانه و خبرنگاران آمل در نماز جمعه سطح شهرستان آمل خواهیم بود، گفت: صبح روز شنبه شانزدهم مردادماه دیدار با پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان آمل و عصر این روز نیز مسابقات فوتسال پیشکسوتان رسانه و هنرمندان آمل برگزار می شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خاطرنشان کرد: روز یکشنبه هفدهم مرداد که همزمان با روز خبرنگار است، شهرستان آمل میزبانی همایش استانی خبرنگاران مازندران را در سالن همایش های بین المللی اریکه آریایی بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به این که روز دوشنبه هجدهم مرداد ماه دیدار با سردار میرشکار یادگار هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده انجام می شود، تصریح کرد: روز سه شنبه نوزدهم مرداد نیز همایش شهرستانی تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل انجام می شود.

 

محمدی بیان داشت: برنامه پایانی این هفته برگزاری اردوی تفریحی به منطقه زیبای الیمستان در روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه است که برگزار می شود.

 

گفتنی است، شهرستان آمل رسانه ها و خبرنگاران فعالی دارد که همواره حضوری اثربخش و ارزنده در برنامه ها داشته و پیگیر مطالبات به حق مردمی هستند./1314/202/ب2

ارسال نظرات