۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۴۱۹۶۳

تأکید یکی از جنبش های حقوقی آمریکا به آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی

جمعی از فعالان جنبش اعتراضی «بلک لایوز متر» آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی و قیاس منطقه آشوب زده فرگوسن با خیابان‌های کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را «سرکوبگر» نام نهادند.
پرچم رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان جنبش آمریکایی «بلک لایوز متر» (BLM)  که در راستای احقاق حقوق رنگین پوستان آمریکا ایجاد شده است، رژیم صهیونیستی را حکومتی «آپارتاید» و «سرکوبگر» نام نهادند.

 

به نوشته روزنامه «جرزوالم پست» برخی از اعضای گروه بلاک لایوز متر در سفر به فلسطین اشغالی اذعان داشتند که خیابان‌های فلسطین اشغالی همچون خیابان‌هایی است که پلیس منطقه فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا اقدام‌های سرکوبگرانه انجام داده است.

 

به گزارش فارس، فعالان جنبش بلک لایوز متر اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حکومتی دارای تبعیض نژادی است که به طور مستمر نسل‌کشی فلسطینیان را ادامه داده است.

 

«اش- لی هندرسون» از فعالان این جنبش گفت: «عبور از مراکز ایست بازرسی و مشاهده گلو‌له‌های پلاستیکی رفقایمان و تجربیات دوران فرگوسن را به یاد ما آورد و نیروهای ارتش صهیونیستی یاد‌آور تعرض‌های وحشیانه نیروهای پلیس فرگوسن بودند.»

 

این روزنامه نوشت: هیات فعالان بلک لایوز متر با گذراندن اوقات بسیاری در خیابان‌های کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس اشغالی شهر فرگوسن و فلسطین را بسیار شبیه به هم دیدند./847/ب102/د

ارسال نظرات