۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۴۲۰۲۵

مفقود شدن اسناد مربوط به ارتباط هسته ای انگلیس و رژیم صهیونیستی از آرشیو ملی انگلیس

اسناد مربوط به همکاری انگلیس در توسعه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی در طول چهار سال گذشته از آرشیو ملی انگلیس مفقود شده اند.
سازمان اسناد ملی انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی RT، اسناد رسمی مربوط به ارتباط انگلیس با رژیم صهیونیستی که شامل صفحاتی در مورد "همکاری نظامی و هسته ای" در دهه 70 میلادی نیز بوده است در طول چهار سال گذشته از آرشیو ملی انگلیس مفقود شده است.  

 

اسناد گمشده شامل بیش از 400 سند بوده و آرشیو ملی انگلیس که در جنوب غربی شهر لندن قرار دارد مدعی شده که در حال تلاش برای بازیابی این اسناد است.

 

آخرین بار در سال 2012 میلادی بود که اطلاعاتی در مورد این اسناد منتشر شد.

 

این در حالی است که سازمان اسناد ملی انگلیس اعلام کرده است که کمتر از یک صدم درصد از اسناد این سازمان، یعنی حدود 100 فایل در سال تاکنون گم شده اند.

 

یکی از اسناد مهم مفقود شده که به وزارت خارجه انگلیس نیز تعلق داشته "همکاری نظامی و هسته ای با اسرائیل: جنگ افزارهای هسته ای اسرائیلی" نام داشته است؛ دولت انگلیس در این سند به تلاش رژیم صهیونیستی برای خرید سلاح هسته ای از انگلیس اشاره کرده است.   

 

گفته می شود که این سند به یکی از قطعنامه های سازمان ملل در سال 1978 میلادی مربوط می شود؛ سازمان ملل در این قطعنامه از "شواهد روزافزون" در ارتباط با تلاش های رژیم صهیونیستی برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی خبر داده بود.  

 

به گفته شبکه خبری RT، این تنها سند آرشیو ملی انگلیس نیست که از ارتباط هسته ای انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر می دهد. سند دیگری نیز که یک دهه پیش به وسیله بی.بی.سی. فاش شد و متعلق به سال 1958 میلادی بود نشان می داد که چگونه انگلیس 20 تن آب سنگین به رژیم صهیونیستی فروخته تا در رآکتور فوق سری دیمونا مورد استفاده قرار گیرد./990/ب903/د

مترجم: هادی رضازاده

ارسال نظرات