۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۲۰۵۴
مدیرکل ورزش و جوانان قم خبرداد؛

آموزش مسائل خانواده به ۲۱ هزار زوج جوان قمی در سال ۹۵

عابدی با بیان این که اداره ورزش و جوانان قم در مسأله مهم ازدواج و تعالی خانواده رتبه نخست را در سطح ادارات ورزش و جوانان کشور کسب کرده است، گفت: در سال جاری به 21 هزار زوج جوان در استان قم مسائل مهم اخلاق در خانواده آموزش داده می شود.
حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم

حسن عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رتبه نخست ورزش استان قم در سال 94 اظهار داشت: این در حالی است که قم در سال 93 رتبه سوم را دارا بود و همچنین در حوزه فرهنگی که در سال 93 رتبه سوم و در حوزه جوانان که در سال 93 رتبه هشتم را دارا بودیم با همت هیأت های ورزشی و حمایت های استان دار و مجموع دستگاه ها رتبه نخست را به دست آوردیم.

 

سرانه فضاهای ورزشی استان قم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم افزود: سرانه فضاهای ورزشی در سال 93 در قم، 40 سانتی متر بود و در پایان سال 94 به 50 سانتی متر رسیده است ولی ما به اعتبارات بیشتری نیاز داریم، ولی با همین کمبود منابع نیز افتخارات زیادی در حوزه ورزش داشتیم.

 

وی عنوان کرد: در سال 94 هشت پروژه را افتتاح کردیم که شش مجموعه ورزشی در پردیسان، یک سالن ورزش های باستانی در در امامزاده ابراهیم و یک سالن ورزشی در یکی از بخش های قم بوده است و در آینده نزدیک سالن ورزشی پیامبر اعظم(ص) که شامل سالن باستانی، استخر و سالن چند منظوره ورزشی می شود و یک سالن ورزشی در خیابان جواد الائمه به بهره برداری می رسد.

 

عابدی با اشاره به مدریت اماکن ورزشی استان قم ادامه داد: تا امروز 67  درصد اماکن ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است و با توصیه های استاندار، شورای ورزش استان و ستاد ساماندهی امور جوانان دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار جذب کرده ایم و از مجلس محترم می خواهیم در برنامه ششم به مسأله ورزش استان قم اهمیت بیشتری بدهند.

 

رشد ورزش همگانی قم

وی با بیان این که ورزش همگانی مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، ابراز داشت: در این مورد نیز برنامه های خیلی خوبی داشتیم چراکه معتقدیم پایه و اساس ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است؛ یکی از اتفاقات مهم در استان قم برگزاری شش جلسه شورای ورزش همگانی به ریاست استاندار بود که دستگاه ها زیادی از جمله آموزش و پرورش، سازمان هنری و ورزشی شهرداری قم و کانون مساجد استان همکاری داشته اند.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی اداره ورزش و جوانان استان قم، اضافه کرد: سه طرح پژوهشی و یک همایش ورزشی در استان برای تدوین بانک جامع برای وضعیت سنجی جوانان استان قم برگزار کرده ایم و در حوزه فرهنگ نیز چهار جلسه به ریاست استاندار برقرار شده است.

 

وی افزود: در مسأله مهم ازدواج و تعالی خانواده نیز ما رتبه نخست را در سطح ادارات ورزش و جوانان کشور کسب کرده ایم و توانستیم در سال گذشته 7هزار زوج جوان را با حضور مربیان برتر آموزش دهیم و در سال جاری نیز 21 هزار زوج جوان در استان قم مسائل مهم خانوادگی آموزش داده می شود.

 

عابدی تصریح کرد: ما در اداره ورزش و جوانان استان قم حمایت خوبی از اردوهای راهیان نور داشتیم،  300 برنامه فرهنگی در موضوعات مختلف برگزار کردیم و یکی از مهمترین فعالیت های ما تشکیل کمیته فرهنگی در قالب هیأت ورزشی استان بود و انشاءالله قرار است خانه جوان را با همکاری شهرداری در بوستان های استان تجهیز کنیم./1330/ت302/ی

ارسال نظرات