۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۴۲۲۱۱
اداره اوقاف فلسطین:

مسجد الاقصی با هتک حرمت بی سابقه ای روبرو است

اداره اوقاف فلسطین تصریح کرد که اتفاقاتی که در قدس رخ می دهد از خط قرمز عبور کرده و این حوادث از زمان اشغال قدس تاکنون بی سابقه بوده است.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، مقام های رژیم صهیونیستی اخیرا شماری از کارکنان اداره اوقاف فلسطین را بازداشت کرده و مانع اقدام آنها برای ترمیم «قبه الصخره» شده و انجام آن را منوط به گرفتن مجوز از اداره آثار باستانی این رژیم کرده اند.

 

دکتر ناجح بکیرات مدیر اداره مسجد الاقصی نیز گفت، تلاش های رژیم صهیونیستی در این زمینه با هدف منتقل کردن اداره اوقاف به داخل سرزمین های اشغالی انجام می شود.

 

وی افزود: در حال حاضر ما در برابر تحرک بسیار خطرناکی قرار داریم.

 

به گزارش ایرنا، احمد رویضی نماینده سازمان همکاری اسلامی در فلسطین هم در این باره تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در پی تثبیت تقسیم مکانی مسجد الاقصی و از بین بردن تدریجی نقش اداره اوقاف فلسطین و در نهایت انتقال آن به داخل رژیم صهیونیستی است.

 

در هفته های اخیر رژیم صهیهونیستی فراس الدبس مسؤول رسانه ای مسجد الاقصی را به همراه دو تن از کارکنان اداره اوقاف فلسطین دستگیر کرد.

 

جنبش صهیونیستی چپ گرای "صلح اکنون" اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان پیکر 15 شهید فلسطینی را که در جریان انتقاضه قدس به شهادت رسیده اند توقیف کرده و از تحویل آن ها به خانواده هایشان خودداری می کند.

 

یاریو اوونمیر، رهبر جنبش صلح اکنون در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت تویتر نوشت که در میان شهدایی که پیکرشان توقیف شده است، نوجوانان و کودکان کم سن و سال نیز دیده می شود.

 

وی اسامی شهدایی که پیکرشان توقیف شده را به شرح زیر اعلام کرد: ساره تاريه، ثاير ابو جاد الله، انصار حراشه، رامى اوراتانى، عبد الملاك خرورى، ماجد خضير،  محمد ابو خلاف، عبد الحميد ابو شور، بهاء عليان، عبد المحسن حسونه، محمد طرايه، مصطفى براده، محمد كلوتى، وائل ابو صلاح و محمد الفقيه./847/ب101/د

ارسال نظرات