۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۲۲۲۸
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون:

نتیجه تربیت دینی در کودکی، تأثیرناپذیری از فرهنگ بیگانه در بزرگسالی است

رویوران گفت: تقویت پایه­ های تربیت دینی و اسلامی در خانواده و تبیین درست از نادرست برای فرزندان، آن­ها را در جامعه و در برابر فرهنگ بیگانه تضمین کرده و مانع تأثیرپذیری آن­ها می ­شود.
تربیت دینی

خانم رویوران، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خواهران کارون، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت رعایت شئونات و واجبات دینی از سوی دختران، گفت: شاخص ترین واجبات دختران رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خواهران کارون خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و عفاف یکی از شاخص ترین ملاک­ها برای تشخیص شخصیت ظاهری دختران است و عفاف نه تنها در پوشش بلکه در رفتار و پندار و ارتباط با محارم، غیر محارم و در خانه و جامعه نهادینه می­ شود.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه اسلام اشتغال بانوان و شغل متناسب با شأن زن و حفظ حدود اسلامی را خواهان است، اذعان کرد: اسلام از حضور زنان در برخی مشاغل بخاطر اختلاط و بی­ توجهی به حدود اسلامی و مفسده ­انگیزی برای حفظ جامعه اسلامی نهی کرده است و زن در زمینه تربیت برای فرزندان خود دانشگاه محسوب می­ شود.

 

رویوران با اشاره به نیاز زنان در برخی مشاغل خاص و تشویق اسلام به حضور آن­ها در چنین مشاغلی افزود: با توجه به ارتباط عاطفی و محبت بیشتر زنان و حساسیت به تربیت و یادگیری کودکان و نیز مأنوس بودن کودکان با مادرانشان، معلمی از جمله شغل­های پیشنهادی به آن­ها است که بانوان در این باره باید در پایه­ های نخست تحصیلی دوره ابتدایی حضور یابند.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه نسل امروزی ما و تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن آن خاطرنشان کرد: تأثیر این فرهنگ بیشتر در افرادی مشاهده می ­شود که در خانواده بصورت اصولی و اسلامی تربیت نشده ­اند و با توجه به اینکه کودکان پیش از آغاز دوران تحصیل در نزد خانواده هستند، تربیت باید از سنین پایین آغاز تا کودکان در بزرگسالی قادر به تشخیص درست از نادرست باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خواهران کارون در پایان مقصود از سفارش­های دین مبین اسلام درباره آزاد بودن کودکان در سنین پایین را آزاد بودن در بازی­های کودکانه برشمرد و تصریح کرد: تقویت پایه ­های تربیت دینی و اسلامی در خانواده و تبیین درست از نادرست برای فرزندان، آن­ها را در جامعه و در برابر فرهنگ بیگانه تضمین کرده و مانع تأثیرپذیری آن­ها می ­شود و بالعکس بی توجهی به تربیت و آزاد قرار دادن کودکان در انجام فعالیت­ها و عدم تبیین صحیح از ناصحیح، تأثیرپذیری آن­ها از فرهنگ غرب را به دنبال خواهد داشت./302/9456/ب1

ارسال نظرات