۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۴۲۵۰۰
مدیرکل ارشاد استان قم مطرح کرد؛

خبرنگاران طلایه‌داران عرصه نقد/ جامعه بدون نقد دچار رکود می شود

حجت الاسلام دانشی با بیان این‌‌که خبرنگاران طلایه‌داران عرصه نقد در جامعه هستند، گفت: کسی نباید از نقدهای خبرنگاران و نشریات به آنها رنجشی داشته باشد چراکه جامعه بدون نقد دچار رکود می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین دانشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت محمود صارمی اظهار داشت: همان تفکری که به ظاهر احادیث توجه دارد و امروز توحش را لازم می داند باعث شهادت شهید بزرگوار محمود صارمی در مزار شریف شد و نام او را در تاریخ خبررسانی و تبلیغ رسالت های الهی جاوادانه کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: همین تفاوت بین مکتب اهل بیت(ع) با مکاتب دیگر است و امروز جایگاه معارف شیعی و احادیث گهربار اهل بیت(ع) برکسی پوشیده نیست؛ طهارت و پاکی کلام اهل بیت(ع) کجا و حرف های دیگر کجا؛ شهید صارمی قربانی تفکر ضد شیعی شد.

 

وی با اعلام حمایت خود از خبرنگاران گفت: در هرجلسه ای که بین ما و دیگر مسؤولان برگزار شود از حضور خبرنگاران استقبال می کنیم چراکه معتقدیم باید به شأن و شخصیت خبرنگاران احترام گذاشته شود و از آن جایی که بنده خودم 10 سال به صورت مستمر مسؤولیت سردبیری نشریه ای را برعهده داشتم ارزش این کار را به خوبی درک می کنم.

 

حجت الاسلام دانشی تأکید کرد: کسی نباید از نقدهای خبرنگاران و نشریات به آن ها رنجشی داشته باشد چراکه جامعه بدون نقد دچار رکود می شود و خبرنگاران طلایه داران این عرصه هستند و به همین دلیل نباید برخودهای نا مناسب با این قشر زحمتکش صورت بگیرد.

 

خبرنگار در مسیر دانایی و بصیرت بخشی به جامعه است

وی با بیان این که آقای انتظامی به عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امروز حامی خبرنگاران است، اضافه کرد: ایشان به عنوان نماینده قشر خبرنگاران می خواهد که شما به صورت حرفه ای در مجامع حضور پیدا کنید و امروز بهترین فضا برای خبرنگاران فراهم شده است و باید تمام تلاش خود را برای رشد و تعالی این قشر به کار بگیریم، البته خبرنگاران نیز باید با شفاف سازی و رعایت قانون در مسیر دانایی و بصیرت بخشی به جامعه حرکت کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری نشست مطبوعاتی با نشریات محلی در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکر خدا امروز به صورت مستقیم کار رسانه ها را پیگیری می کند، به صورت آنلاین مجوزها صادر می شود و حمایت ها نیز به صورت مستقیم شکل دهی می شود ولی نظارت برکار آن ها برعهده ادارات کل است.

 

وی با تأکید بر این که خبرنگاران باید در کنار نقدهای سازنده خدمات انجام شده را نیز اطلاع رسانی کنند، ابراز داشت: ما توقع داشتیم وقتی در بهمن ماه سال گذشته نمایشگاه کتاب قم برگزار شد و ظرفیت آن سه برابر شده بود اطلاع رسانی بهتری صورت می گرفت و یا برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت، تأسیس انجمن مفاخر استان و پروژه های عمرانی دیگر نیز به مردم نشان داده و اطلاع رسانی شود تا خدمتگذاران شما در دولت مظلوم نماند.

 

150خبرنگار تحت پوشش بیمه هستند

حجت الاسلام دانشی با تأکید بر پیگیری دوباره بحث بیمه خبرنگاران یادآور شد: تا امروز در استان 150 نفر و در کل کشور 6هزار نفر از خبرنگاران تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند؛ ما اعلام می کنیم هر رسانه ای که خبرنگاران خود را بیمه کند ما حاضر به همراهی هستیم ولی مشکل اصلی در راه نشریات و خبرگزاری ها این است که نقدینگی ندارند، یعنی یک رسانه ابتدا باید خبرنگاران خود را بیمه کند و ما چند ماه بعد که یارانه ها به دست مان می رسد به آن ها بدهیم که این امر قدری برای خبرگزاری ها و نشریات مشکل است.

 

وی تصریح کرد: همه کسانی که سایت های خبری و پایگاه های اطلاع رسانی به راه انداخته اند باید از وزارت ارشاد مجوزهای لازم را کسب کنند و رسانه خود را شناسنامه دار کنند و در غیر این صورت آن سایت فیلتر می شود؛ در بحث آموزش هم آماده خدمت رسانی هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان از راه اندازی خانه مطبوعات استان قم تا اول مهرماه خبرداد و گفت: در جلسه ای که با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد داریم روی این موضوع تأکید می کنیم چرا که وجود خانه مطبوعات برای سر و سامان دادن به امور رسانه ها امری ضروری و حیاتی است./1330/پ202/ی

ارسال نظرات