۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۵۵۰
استاد حوزه علمیه بابل:

خبرنگاری تعهد و خدمتی صادقانه برای توسعه فرهنگی جامعه است

استاد حوزه علمیه بابل توجه به رسالت خبرنگاری را مهم عنوان کرد و گفت: خبرنگاری تنها یک شغل نیست بلکه تعهد و خدمتی صادقانه برای توسعه فرهنگی جامعه است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع فعالان حوزه فرهنگی و رسانه ای منطقه بابلکنار با گرامیداشت 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار، گفت: رسانه های گروهی و خبرنگاران مانند چشم و گوش جامعه عمل می کنند و مشکلات جامعه را با زبان رسانه به مسؤولان انتقال می دهند.

 

وی با اشاره به دیگر رسالت خبرنگاران، افزود: خبرنگاران و رسانه ها یکی از عوامل مهم پیشرفت و توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه محسوب می شوند و نقشی بی بدیل در فرهنگ سازی دارند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابلکنار توجه به رسالت خبرنگاری را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگاران همواره خود را خدمتگزار به مردم در عرصه عمومی بدانند و اخلاق رسانه ای را رعایت کنند.

 

وی ادامه داد: همانگونه که انتقال یک خبر مهم می تواند راهگشا و گره گشا برای یک جامعه باشد، شایعه پراکنی و یک خبر دروغ مانند سمی مهلک در سطح جامعه عمل می کند.

 

حجت الاسلام بابائیان بزرگنمایی برخی اخبار را از عوامل دور شدن از اخلاق رسانه ای دانست و تأکید کرد: خبرنگاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خبرنگارانی انقلابی باشند که هم و غم خود را صرف خدمت به اسلام و انقلاب کنند.

 

وی افزود: حفظ وحدت جامعه و ایجاد همبستگی ملی یکی از کارکردهای مهم رسانه ها است و خبرنگاران باید در انتقال اخبار هوشمندانه عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه بابل خبر را امانتی مهم نزد خبرنگاران بیان و تصریح کرد: امروز که دشمنان نوک پیکان خود را با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله رسانه های گروهی به سمت انقلاب نشانه گرفته اند، رسانه ها نقشی بی بدیل در مقابله با این تهاجم همه جانبه دشمنان دارند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه، اظهار داشت: تعداد زیاد شهدای خبرنگار در دفاع مقدس که شجاعانه در خطوط مقدم جبهه ها خدمت می کردند، نشان دهنده وجود فداکاری و ایثار در این قشر و اهمیت بالای جایگاه اطلاع رسانی است.

 

حجت الاسلام بابائیان حفظ دستاوردهای انقلاب را به تأسی از خبرنگاران شهید مهم بیان کرد و گفت: خبرنگاران همواره باید به شهدای عرصه رسانه به ویژه شهید محمود صارمی تأسی کنند و این کار را به صرف یک شغل نبینند بلکه یک تعهد و خدمت بدانند./1313/202/ب2

ارسال نظرات