۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۴۲۵۸۰
مدير حوزه علميه كاشان:

خارجيها از كلمات قصار شيعه استفاده مي كنند

مدير حوزه علميه كاشان گفت: خارجيها از كلمات قصار ما كپي برداري كرده و داستانهاي كوتاه 6 كلمه اي را تهيه كرده اند كه اين داستانهاي كوتاه 6 كلمه اي بهترين داستان جهان شناخته شده است.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام منصور فرجي بعد از ظهر امروز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي كاشان، بر تلخيص و كوچك كردن كتابها تأكيد كرد و گفت: كتاب 400 صفحه اي فقيه و فيلسوف و نويسنده شهيد مطهري در 14 صفحه كوچك تهيه و آماده شده است تا همه بتوانند بخوانند.

 

وي با يادآوري اينكه رهبرمعظم انقلاب اعتقاد داردكتاب ‹‹فلسفه›› را آسان كنيد و به ابتدايي ببريد تا دانش آموزان ابتدايي نيز متوجه شوند، گفت: خارجيها از كلمات قصار ما كپي برداري كرده و داستانهاي كوتاه 6 كلمه اي را تهيه كرده اند كه اين داستانهاي كوتاه 6 كلمه اي بهترين داستان جهان شناخته شده است.

   

به گفته وي، شيعه در نهج البلاغه خطبه اي در 30 صفحه دارد اما در عين حال در همين كتاب حديثي دارد در 2 كلمه دارد كه اين موضوع نشان از داشته هاي ما از اسلام است اما به جاي اينكه ما از داشته خود استفاده كنيم، خارجي ها از آن استفاده مي كنند.

 

حجت الاسلام فرجي يادآور شد: ترسناك ترين داستان جهان در فضاي مجازي 12 كلمه است وكوتاهترين داستان جهان 6 كلمه انگليسي است كه اين امر بيانگر اين است غير مسلمانان از كلمات قصار مسلمانان استفاده مي كنند اما مسلمانان نسبت به داشته هاي خود بي توجه هستند.

 

مدير حوزه علميه كاشان استفاده از كتابهاي تلخيص شده و روان سازي شده در جامعه را مهم خواند و با اشاره به اينكه فعاليت فرهنگي مهمي در اين بخش مي توان انجام داد اظهار اميدواري كرد با همكاري شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان كتابهاي ارزشمندي را تلخيص و در اختيار مردم گذاشته شود و از سوي ديگر از ورود كتابهاي نويسندگان انحرافي به بازار فروش جلوگيري شود.

 

به گفته وي، بسياري از اقشار جامعه نمي دانند نويسندگان انحرافي چه كساني هستند و ناخواسته كتابهاي آنها را به مساجد هديه مي كنند.

 

وي تلخيص و روان سازي كتابها را مهم قلمداد كرد و بيان داشت: نويسندگان خوب زيادي دركاشان هستند كه كتابهاي مفيد و روان و ساده اي در بحث خانواده و تربيت دارند كه مطالعه آن براي جامعه خيلي مفيد است.

 

وي همچنين داستان هاي ديني در فضاي مجازي را يكي طرح هاي مفيد اعلام گفت اظهارداشت: اين طرح مي تواند به عنوان يك گروه درفضاي مجازي كتابهاي مفيد و داستانهاي نمونه و روايات نمونه را كه در بحث كتابخواني مفيد است را به مخاطبان خود ارائه كند.

 

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل دبير جامعه روحانيت كاشان نيز با اشاره به اينكه شهرستان كاشان 5 كتابخانه عمومي دارد گفت: اين تعداد كتابخانه در مقايسه با جمعيت شهرستان كاشان سرانه بسيار پاييني است كه براي هر 60 هزار نفر يك كتابخانه در كاشان وجود دارد.

 

به گفته وي، كتابخانه هاي عمومي در شهرستان كاشان به اندازه كافي كيفيت ندارد تا وقت براي مطالعه در اين كتابخانه ها گذاشته شود.

 

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر چنانچه قرار است شهرستان كاشان خود را به عنوان پايتخت كتاب كشور مطرح كند، نيازمند احياي كتابخانه هاي شهرستان است و اين در حالي است كه حقوق رييس اداره كتابخانه ها از حقوق يك كارگر ساده شهرداري پايين تر است و هيچ مديري رغبت ندارد در چنين اداره اي فعاليت داشته باشد.

 

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: يكي از ثروتمند ترين ادارات شهرستان كاشان، اداره كتابخانه ها است، به دليل اينكه نيم درصد از درآمدهاي شهرداري را به خود اختصاص داده است./1307/203/ب3

ارسال نظرات