۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۴۲۶۴۴
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش:

بینش رهبری نبود ماهم مانند ترکیه، عراق و سوریه می‌شدیم

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت نظامی، دینی و علمی شهید عباس بابایی، گفت: دشمن از هر روزنه ای نفوذ می‌کند، ما پیوسته در معرض تهاجم فرهنگی هستیم، شاهد این موضوع رشد پیوسته شبکه‌های ماهواره‌ای است.
امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیر سرتیپ دوم خلبان، حسین چیت فروش، مشاور فرماندهی نهاجا، صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید عباس بابایی، در پایگاه شکاری خلبان شهید عباس بابایی، با اشاره به لزوم شناخت شهدایی نظیر شهید عباس بابایی، گفت: حدود 3 دهه از شهادت این شهید بزرگوار می‌گذرد، باید ببینیم چقدر این شهید بزرگوار را می‌شناسیم و می توانیم از او الگو بگیریم، شهید عباس بابایی برای همه محبوب و مورد توجه اقشار مختلف جامعه است.

وی در ادامه افزود: باید ببینیم شهید بابایی چه کرده و چگونه بوده که اینگونه شده است، باید ببینیم بابایی چه درسی دارد که ما باید بیاموزیم، شهید بابایی یک بسیجی بوده است که جایگاه علمی خاصی داشته، شخصیتی بزرگ دارد این شهید که می‌توان مدتها پیرامون آن سخن گفت، شهید بابایی از نظر اخلاقی شخصیتی خاص داشته است که برای پی بردن به آن باید تأمل فراوان نمود.

امیر چیت فروش با اشاره به حضور شهید عباس بابایی در آمریکا برای آموزهای خلبانی، اظهار کرد: شهید بابایی در آمریکا خود را و خدای خود را فراموش نکرد و همواره در مسیر دینی خود باقی ماند، وی هرگز از نماز اول وقت غافل نشد و حتی زمانی که برای بازجویی در اتاق فرماندهی در آمریکا بود موقع اذان به نماز می‌ایستد بدون توجه به اینکه در چه شرایطی قرار دارد و به وظیفه شرعی و دینی خود عمل می‌کند، وقتی که فرمانده آمریکایی با این صحنه مواجه می‌شود برخلاف گزارشهایی که علیه ایشان به دست فرماندهان داده شده بود این شهید عزیز را یکی از بزرگترین خلبانان ایران خطاب می‌کند.

مشاور فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن از هر روزنه ای نفوذ می‌کند، ما پیوسته در معرض تهاجم فرهنگی هستیم، شاهد این موضوع رشد پیوسته شبکه‌های ماهواره‌ای است، عالی‌ترین روانشناسان و کارشناسان را در شبکه‌هایی نظیر من و تو به کار گرفته‌اند برای ترویج فساد و فحشا، حاصل این فعالیت‌ها هزاران تن لوازم آرایشی است که وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به رواج بدحجابی و فحشا در جامعه، تصریح کرد: باید ببینیم شهید بابایی در اوج فساد و فحشای آمریکا چه کرد و ما در شرایط کنونی که دشمن تلاش می کند برای رشد فحشا در جامعه چه می‌کنیم؟ شهید عباس بابایی در اعتراض به تجمل گرایی موهای سر خود را می‌تراشد تا ما بفهمیم که باید با همه توان به مبارزه با تجمل برویم.

اگر شهید بابایی را خوب بشناسیم شاید بتوانیم ائمه(ع) را بشناسیم

امیر چیت فروش ضمن تأکید بر لزوم الگو برداری از شهدای بزرگی نظیر شهید عباس بابایی، عنوان کرد: اگر شهید بابایی را به خوبی شناختیم شاید بتوانیم ائمه معصومین(ع) را بشناسیم، علما و بزرگان بسیاری علاقه شدید به این شهید بزرگوار داشتند و این شهید هم رابطه‌ای عمیق با علما و بزرگان دین داشت. آیت الله طاهری می گفت شهید بابایی جایی بین این دنیا و برزخ بود، یعنی هر روز آماده رفتن از این دنیا بود.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شهید عباس بابایی به دنیا اعتنای چندانی نداشت، گفت: زمانی که شهید بابایی تلویزیون سیاه و سفید داشت از سوی مسؤولان برایش تلویزیون رنگی فرستاده شد، شهید بابایی به فرزندانش که از داشتن تلویزیون رنگی بیش از اندازه خوشحال بودند از شرایط فرزندان شهید محلاتی گفت و این تلویزیون را به آنها هدیه کرد، شهید بابایی همیشه لباس بسیجی به تن داشت چون شیفته مقام و درجه و قدرت نبود، این شهید بزرگ دلبستگی به دنبال نداشت.

وی زندگی شهید بابایی را دارای هزاران درس برای مردم و مسؤولان دانست و اظهار کرد: شهید بابایی در استفاده از مسائل دولتی بسیار حساس بود، هرگز از آنچه که در اختیار داشت استفاده شخصی نکرد، هر آنچه که شهید بابایی به آن عمل می‌کرد مثنوی هفتاد مَن بود، با دیدن فقرا از دنیا ولذتهای دنیایی چشم پوشی می‌کرد و سعی می‌کرد همواره در سطح قشر ضعیف و فقرا باشد.

امیر چیت فروش با اشاره به تخصص و علم بالای شهید عباس بابایی، تصریح کرد: شهید بابایی یکی از بهترین خلبانان نیروی هوایی است، شخصیتی که بهترین پروازها با بهترین هواپیماهای دنیا را برگزار کرده است، طراح و خالق عملیاتهای پیچیده نیروی هوایی بود که دستاوردهای بزرگی را برای کشور به ارمغان آورد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: مشکل کشور این است که همواره وارد بازیهای سیاسی می‌شویم، مهم این است که ما نظامی هستیم و تنها خطی را که می‌شناسیم و در آن حرکت می کنیم ولایت است، خدا را شکر می‌کنیم که ما افراد نظامی از سیاست به دور هستیم و تنها خود را سرباز ولایت و پیرو ولایت می‌دانیم.

 

اگر بینش عمیق رهبری نبود شرایط ما مانند ترکیه و عراق و سوریه می‌شد

وی با بیان اینکه  شهید بابایی پایه گذار اتحاد میان ارتش و سپاه بود، افزود: زمانی که ارتش عراق بیشترین تجهیزات و اوج صادرات و فروش نفت و محصولات نفتی را داشت کشور ما در تحریم کامل بود و نفتی را به فروش نمی‌رسانید، عراق بارها در عمق خاک ما عملیات می‌کرد و شرایط حساسی پیش آمده بود، در همین ایام قرار بود شهید بابایی به همراه خانواده عازم سفر حج شود، اما این شهید بزرگ با عمق فهم و دیدی که داشت تصمیم گرفت تا به جای سفر حج استراتژی اتخاذ کند تا با دشمن مقابله کند.

امیر چیت فروش خاطرنشان کرد: اگر بینش عمیق رهبر معظم انقلاب نبود ما امروزه شرایطی نظیر ترکیه و عراق و سوریه داشتیم، اما رهبری ما هرگز بازی نخورده و نمی‌خورد و سربازان حقیقی ولایت نیز اینگونه هستند، شهید بابایی آینده انقلاب را می‌دید و همه اینها حاصل خودسازی این شهید بزرگوار بود، شهید بابایی دعا می‌کرد شهید بشود ولی هواپیمایی از دست نرود و همینطور هم شد و در ظهر عید قربان تیری رگ گردن این شهید را پاره کرد اما هواپیمای ایشان از دست نرفت و خانواده او نیز هرگز در بازیهای سیاسی نلغزیدند و نشان دادند توسط این شهید بزرگ تربیت شده‌اند./1304/202/ب3

ارسال نظرات