۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۴۲۷۲۵

سیاستمدار انگلیسی خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی شد

یکی از کاندیداهای ریاست یکی از احزاب تاثیرگذار در انگلیس خواستار ممنوع شدن حجاب در اماکن عمومی کشورش شد.
لیزا دافی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری yorkshirepost، لیزا دافی، یکی از کاندیداهای ریاست بر حزب "استقلال پادشاهی متحد" که در سالیان اخیر به یکی از احزاب تاثیرگذار در انگلیس تبدیل شده است خواستار ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی کشورش شد.

 

لیزا دافی با بیان این که حجاب اسلامی باید در اماکن عمومی، مراکز خرید، اتوبوس ها و متروها ممنوع شود، تاکید کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رهبر حزب "استقلال پادشاهی متحد" تلاش خواهد کرد که مدارس اسلامی نیز تا زمان حل مشکل تروریسم اسلامی تعطیل شوند.

 

کاندیدای ریاست بر حزب "استقلال پادشاهی متحد" انگلیس به ممنوعیت حجاب و تعطیلی مدارس اسلامی قناعت نکرده و خواستار "ممنوعیت کامل و جامع" دادگاه هایی شد که در انگلیس بر اساس احکام اسلامی به صدور رای می پردازند.

 

لیزا دافی در ادامه به توجیه نظرات ضد اسلامی خود پرداخته و مدعی شد: مسلمانانی که در این کشور به دنیا آمده اند به همان اندازه انگلیسی هستند که من هستم و هدف از این پیشنهادات تنها آن است که مسلمانان نیز به اندازه من احساس انگلیسی بودن داشته باشند.

 

گفتنی است، اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان به شمار می‌رود و تاکنون حدود ۶۰۰ مسجد و ۶۰ مدرسه اسلامی در این کشور تأسیس شده‌است.

 

بیشتر جمعیت مسلمانان انگلیس را مهاجرانی که در دهه‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ میلادی به انگلستان آمده‌اند تشکیل می‌دهند.

 

آمار دقیقی از جمعیت مسلمانان در بریتانیا وجود ندارد ولی با توجه به ارقام و آمار موجود حداقل جمعیت مسلمانان ۱ میلیون نفر برآورد می شود.

 

برخی منابع خبری تعداد مسلمانان ساکن در سراسر انگلیس را بیش از 3 میلیون نفر برآورد کرده اند./990/ب902/د

ارسال نظرات