۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۴۲۷۳۵
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در خراسان شمالی:

ملت ایران با حضور پرشور در مراسم اربعین پاسخ وهابیت و آل سعود را خواهد داد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری خطاب به آل سعود، گفت: نمی‌توانید ما را از بقیع و مسجد نبوی جدا کنید و با وجود بسته شدن راه حج، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برنامه اربعین پررنگ‌تر برگزار شود.
حجت الاسلام ابوالفضلی- دیدار با آیت الله مهمان نواز حجت الاسلام ابوالفضلی- دیدار با آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران حج و زیارت و مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری در استان با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری که به مناسبت دهه کرامت و هفته حج برگزار شد، اظهار کرد: امسال برنامه ویژه‌ای برای برپایی باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان و مشتاقان حضور در آیین اربعین از شانزدهم مرداد آغاز شده و مردم خود را برای برگزاری پرشور و شعور مراسم اربعین آماده می‌کنند، تصریح کرد: توصیه و تأکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین هر اندازه که امکان دارد پررنگ‌تر برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه در این راستا امسال پیش‌بینی شده بیش از 2 میلیون نفر از ایران برای شرکت در مراسم و زیارت اربعین به عراق بروند، خاطرنشان کرد: اکنون نام‌نویسی از متقاضیان و مشتاقان این سفر در سراسر کشور آغاز و کمیته‌هایی نیز به این منظور پیش‌بینی شده است.

 

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته حج، اظهار کرد: در سال‌های گذشته همزمان با فرا رسیدن هفته حج شور و شوق زاید‌الوصفی در بین مردم و مسؤولان و دست‌اندرکاران به وجود می‌آمد و برگزاری جلسات آموزشی، همایش‌های حج و غیره فضای معنوی ویژه‌ای به شهر می‌بخشید.

 

وی ادامه داد: اما امسال متأسفانه به علت جلوگیری آل سعود از برپایی حج ابراهیمی، این شور و شوق زائران از ما گرفته شد، آنها شروطی را گفته بودند که با عزت ایرانیان همخوانی نداشت و چون پای عزت و ذلت در میان بود، این شروط پذیرفته نشد.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه اسلام هیچ‌گاه به دنبال تعطیلی حج نیست، خاطرنشان کرد: حج علم و شاخص اسلام است، اما وهابیت و آل سعود ما را از این نعمت محروم کرد.

 

وی تصریح کرد: البته روح مردم ایران با حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) است، همان‌گونه که امام خمینی (ره) بعد از کشتار سال 66 حجاج خطاب به آل سعود، فرمود: اگرچه ما را از نعمت حج محروم کردید اما روح ملت ایران با حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی خطاب به آل سعود، گفت: نمی‌توانید ما را از بقیع و مسجد نبوی جدا کنید و با وجود بسته شدن راه حج، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برنامه اربعین پررنگ‌تر برگزار شود.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 935 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از وقوع حوادث اسف‌بار حج در عربستان، همه‌ساله از این استان قریب به 8 هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر 7 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات