۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۴۲۷۵۹
روحانی لبنانی تأکید کرد؛

جنگ سوریه ادامه جنگ 33 روزه است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به اینکه وابستگی دشمنان محور مقاومت به رژیم صهیونیستی به اثبات رسیده است، جنگ علیه سوریه را ادامه جنگ 33 روزه توصیف کرد.
شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، هیأتی از تجمع علمای مسلمان لبنان به ریاست حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله، امروز با عبدالکریم علی سفیر سوریه در بیروت دیدار و گفت وگو کرد.

 

شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان در این دیدار گفت: جنگ کنونی در حلب سوریه، نبرد همه امت به شمار آمده و نباید آن را مختص به یک کشور یا منطقه دانست.

 

وی افزود: ما در تجمع علمای مسلمان اعتقاد داریم که جنگ کنونی در سوریه یک جنگ میان ارتش قهرمان سوریه و برخی شورشیان نیست بلکه نبرد میان خط مقاومت متبلور در سوریه و خط سرسپردگی به دشمن صهیونیستی به شمار می آید. ما هنگامی که به حمایت از بشار اسد می پردازیم در حقیقت به دفاع از خود و اعتقاداتمان مشغول هستیم.

 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: تکفیری ها تلاش می کنند تا این جنگ را جنگ میان شیعه و سنی قلمداد کنند تا بدینوسیله خاکستر را بر چشم ریخته و حمایت جهانیان را کسب کنند اما واقعیت اینست که دین اسلام از این گروه ها که بیش از شیعیان به کشتار اهل تسنن می پردازند، تبرئه می جوید.

 

تکفیری های وهابی به کشتار یکدیگر مشغول هستند

 

شیخ حسان عبدالله خاطر نشان ساخت که تکفیری ها با وجود اینکه به مدرسه فکری وهابیت تکفیری تعلق دارند، اما با یکدیگر نیز جنگیده و همدیگر را می کشند.

 

وی وابستگی خط مخالف مقاومت به محور صهیونیستی را اثبات شده عنوان کرد و ادامه داد: در سالروز پیروزی در جنگ سال 2006 همانگونه که سید مقاومت وعده داده است، اعلام می کنیم که دوران کنونی، دوران پیروزی بوده و دوران شکست به پایان رسیده است. جنگ در سوریه هر اندازه که طول بکشد پیروزی از آن محور مقاومت خواهد بود.

 

عضو تجمع علمای مسلمان در پایان گفت: جنگ کنونی ادامه جنگ 33 روزه است که عکس العمل رژیم صهیونیستی با پوشش اسلامی به شمار می آید. گروه های تکفیری می خواهند پروژه صهیونیست در نابودی مقاومت را تکمیل کنند اما آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری بر اساس وعده الهی حتمی است./980/ب902/د

ارسال نظرات