۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۲۸۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

موفقیت در تبلیغ و ترویج دین درگرو استفاده از روحانیان مجرب در برنامه‌های اجرایی و فرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت و توان اساتید حوزه علمیه و روحانیان توانمند، گفت: حضور و استفاده از روحانیان مجرب در برنامه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی زمینه‌ساز موفقیت در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست رؤسای ادارات تابعه تبلیغات اسلامی استان، با ارائه گزارشی از عملکرد نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و مؤسسات و تشکلهای وابسته، اظهار کرد: در حال حاضر روحانیان و ائمه جماعات، جامعه مداحان، هیئات مذهبی و هیئات امنای مساجد استان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده برگزار می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در این میان روحانیان مبلغ و ائمه جماعات نقش ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: تشکلهای قرآنی و مذهبی با هدایت و مدیریت روحانیت نقش مهمی در راستای ارتقای بعد معنوی مردم و ترویج آموزه‌های ناب اسلامی در جامعه دارند.

 

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با تأکید بر بهبود برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها، خاطرنشان کرد: اکنون حدود نیمی از جمعیت استان خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند؛ ازاین‌رو ضروری است برای روستاها برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی مناسبی صورت گیرد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه این موضوع تأثیر مهمی بر ارتقای فرهنگ و ایمان مردم روستاها خواهد داشت، اضافه کرد: در این زمینه تأمین محل اسکان روحانیان در روستاها اهمیت فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به ساخت بیش از 150 خانه عالم در روستاهای مختلف خراسان شمالی، افزود: رویکرد جدید این نهاد ساخت سوییتهای متصل به مساجد در روستاها به‌منظور استقرار روحانیان است که در این زمینه باید اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد.

 

حجت‌الاسلام خادمی در مورد پروژه‌های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در حوزه نهاد تبلیغات اسلامی نیز اظهار کرد: تقریباً تمامی این پروژه‌ها تکمیل شده و اکنون قابل بهره‌برداری هستند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: با وجود این در حال حاضر عملیات ساخت مجتمع فرهنگی شهرستان بجنورد در دست اقدام بوده و تکمیل این طرح درگرو همکاری و مساعدت بیشتر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت، برگزاری برنامه‌های شاخص و کیفی را یکی از ملزومات اثرگذاری بیشتر این ایام بر فرهنگ‌ جامعه و پیروی مردم از سبک و سیره ائمه اطهار (ع) دانست.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج دین مهم‌ترین و شاخص‌ترین رسالت نهاد تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای موفقیت این رسالت باید از ظرفیت روحانیان اعزامی و مبلغان مستقر در شهرها و روستاها به نحو احسن استفاده شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت و توان اساتید حوزه علمیه و روحانیان توانمند، افزود: حضور و استفاده از روحانیان مجرب در برنامه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی زمینه‌ساز موفقیت در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است./9314/203/ب3

ارسال نظرات