۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۴۲۹۱۸
آیت الله طبرسی:

فاصله گرفتن از سیره اهل بیت مهم ترین مشکل جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در مازندران مهم ترین مشکل امروز جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: اگر سیره اهل بیت(ع) به خوبی در جامعه نهادینه شود دیگر شاهد بحران ها و مشکلات در جامعه دینی نخواهیم بود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار خادمان حرم امام رضا(ع) با گرامیداشت دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، وجود بابرکت این امام همام را نعمتی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به اهميت ايام دهه کرامت، گراميداشت و برنامه ريزي در جهت تبيين ارزش ها و آموزه هاي اخلاقي فرهنگ رضوي را مورد توجه قرار داد و بر آن تأکيد کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) مصداق بارز کرامت هستند و دهه کرامت را بايد با نمونه هاي اخلاقي و ارزش هاي انساني سيره رضوي زينت ببخشيم.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ائمه اطهار(ع) مصداق بارز كرامت هستند و دهه كرامت را بايد با نمونه‌هاي اخلاقي و ارزش‌هاي انساني سيره رضوي زينت ببخشيم، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ رضوی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) موجب افزایش نشاط و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود.

 

امام جمعه ساری دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که گرایش جوانان به سیره اهل بیت(ع)، سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند، اظهار داشت: گسترش سیره ائمه اطهار(ع) باید به دغدغه همه مسؤولان تبدیل شود تا بتوانند در سایه همدلی و همزبانی به رشد و تعالی حقیقی دست یافت.

 

وی با بیان این که فرهنگ رضوی نیز باید همچون فرهنگ عاشورا جهانی شود، گفت: بسیاری از ملت های آزاده جهان امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند و فرهنگ رضوی می تواند الگو و نسخه کاملی برای آنها باشد.

 

امام جمعه ساری به مسأله ولایتمداری ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مردم کشورمان به برکت وجود امام رضا(ع) مردمی ولایتمدار بوده و هستند، ادامه داد: سیره عملی هشتمین امام شیعیان باید به خوبی در میان نسل جوان تبیین و تشریح شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران موجب افتخار و سربلندی ملت است، تصریح کرد: باید در تلاش باشیم تا بهره ارزنده ای از این داشته های گرانقدر برای خود فراهم کنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که وجود حرم امام رضا(ع) به عنوان افتخاری ارزنده برای ما ایرانیان است، ادامه داد: در سال میلیون ها ایرانی وظیفه خود می دانند که به پاس این نعمت الهی به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنی از امام رضا(ع)، گفت: اگر مردم بدانند که کلام ما چقدر زیبا است حتما از کلام ما پیروی می کنند که ما وظیفه داریم تا در این راستا کوشا باشیم.

 

آیت الله طبرسی افزود: زندگی ائمه اطهار(ع) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت آنان حتی در شیعیانشان پوشیده مانده است که باید تلاش کرد تا مردم و مسؤولان بیش از پیش با سیره عملی ایشان آشنا شوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ولایتمداری مردم ایران و تبعیت از ولایت فقیه مرهون حضور امام رضا(ع) در ایران و از برکات وجود بارگاه آن امام همام در این منطقه است، گفت: حضور مضجع شریف حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) سبب رونق فرهنگی و معنوی ایران اسلامی است که باید از آن ها به نحو شایسته ای بهره گیری کنیم

 

وی امام رضا(ع) را مظهر رفعت و رحمت دانست و افزود: امروز با توجه به حساسيت ها و خدشه دار کردن چهره اسلام و مسلمين از سوی سلطه گران و اسلام ستيزان، جنبه هاي مردمي رفعت، محبت و ايثارگري و از جان گذشتگي به عنوان مهمترين ويژگي جامعه ديني ضرورت دارد که به اقصي نقاط جهان صادر و معرفي شود.

 

امام جمعه ساری مطرح ساختن ويژه و به طور كامل موضوع ولايت و امامت از سوي امام رضا(ع) و تبيين آن به عنوان تكميل كننده توحيد و دين مبين اسلام را ديگر موضوع اساسي كه باید مورد توجه قرار داد، نام برد و گفت: امروز باید زمينه صدور پيام ولايتمداري و ارزشمندي امامت را به عرصه جهاني فراهم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امامان معصوم (ع) چراغ راه، مصباح هدايت و معلم انسان ها و بهترين اسوه براي بشريت هستند و پيروي از آنان نردبام سعادت و كليد نجات است، گفت: امام رضا(ع) همواره نسبت به ظلم و استبداد حاكمان ظالم روشنگري مي كرد و همچنين آن حضرت با همه وجود و توان براي حفظ و ترويج اسلام ناب محمدي(ص) و انديشه هاي تشيع تلاش داشت.

 

وی با اشاره به این که وجود نوراني حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) براي ملت ايران همانند چراغ راه و آرام جان است، يادآور شد: امام رضا(ع) با بيان حديث سلسله الذهب جايگاه والا و بالاي ولايت و امامت را براي همه روشن كرد و وجود مطهر و پاك آن حضرت در ايران اسلامي چراغ پرفروغ مسير سعادت و كمال است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که حضور چشمگير زائران حضرت رضا(ع) نشانه ولايت مداري و انس مردم كشور با ائمه اطهار(ع) است، افزود: اگر تعليمات و سيره رضوي را در زندگي خود حاکم کنيم آنگاه مي توان ادعاي رضويت کرد و تنها راه نجات جامعه بشري نيز سيره نبوي، علوي و رضوي است.

 

وی مهم ترین مشکل امروز جامعه اسلامی را فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر سیره اهل بیت(ع) به خوبی در جامعه نهادینه شود دیگر شاهد بحران ها و مشکلات در جامعه دینی نخواهیم بود./950/202/ب2

ارسال نظرات