۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۴۲۹۹۳
عضو ارشد حزب الله:

هزینه جنگ 33 روزه را برخی حاکمان عرب پرداخت کردند

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به هجمه شدید برخی نظام های عربی علیه مقاومت اسلامی، تأکید کرد که هزینه جنگ 33 روزه از سوی برخی حاکمان عرب پرداخت شد.
حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در گفت وگو با شبکه المیادین درباره توطئه صورت گرفته علیه حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: برخی دولت های عربی از آمریکا خواستند که مقاومت را نابود کند چرا که توانایی ایستادگی و شکست نیروهای حزب الله را ندارند و نمی توانند به مقابله نظامی و سیاسی با این محور بپردازند.

 

وی افزود: آمریکا حاضر نیست میلیاردها دلار به رژیم صهیونیستی پرداخت کند تا مقاومت نابود شود بلکه این دولت های عربی بودند که پول جنگ 33 روزه را پرداخت کردند. هجمه شدید رسانه ای، سیاسی و مالی علیه حزب الله نشان دهنده این است که در دوران سرنوشت سازی قرار داریم و نظام های فاسد در آستانه فروپاشی قرار دارند.

 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: پروژه آمریکایی ـ عربی ـ غربی به وسیله تکفیری ها جهت نابودی مقاومت و درگیر شدن این محور جهت حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در سوریه وجود دارد و اگر بتوانیم این پروژه را نابود کنیم شاهد کوتاه شدن دست آمریکا درمنطقه خواهیم بود.

 

آماده نبرد در دو جبهه علیه تکفیری ها و صهیونیست ها هستیم

 

حجت الاسلام صفی الدین با اشاره به اینکه آمادگی حزب الله برای مقابله با رژیم صهیونیستی تحت تأثیر حضور این حزب در سوریه قرار نگرفته است، اظهار داشت: حزب الله برای مقابله با رژیم صهیونیستی در آمادگی کاملی بسر می برد و ما در دو جبهه آمادگی کاملی برای دفاع از لبنان و مردم داریم. وضع حزب الله نسبت به سال 2006 بسیار بهتر است و صهیونیست ها اعتراف دارند که از مقاومت اسلامی می ترسند.

 

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: نام حزب الله به دلیل حضور در سوریه مورد خدشه قرار گرفته است اما حزب با چنین مسائلی تضعیف نمی شود. دیدگاه بسیاری از شخصیت و احزاب عربی درباره حزب الله پس از حضور در سوریه در حال تغییر بوده و این عامل امیدواری است.

 

وی بر عدم مذهبی بودن جنگ در سوریه تأکید کرد و گفت: برخی رسانه ها با همراهی علمای درباری به شدت تلاش کردند تا جنگ سوریه را مذهبی جلوه دهند اما واقعیت چیز دیگری است. فهم تکفیری ها و پروژه های آنان نسبت به گذشته تغییر کرده و مردم با حقایق آشنا شده اند. ذبح مردم و جنایت های صورت گرفته در کشورهای عربی و غربی از سوی تکفیری ها سبب شد تا حقایق روز به روز آشکارتر شوند اما نباید انتظار داشته باشیم واقعیت های این فتنه به سرعت روشن شوند.

 

رییس شورای سیاسی حزب الله خاطر نشان ساخت: ما پاسخ منطقی به هجمه عربستان علیه حزب الله می دهیم. آیا انسان عاقل و منطقی می تواند در قبال جنایت های عربستان در یمن سکوت اختیار کند؟ با چه منطق دینی می توان نسبت به جنایت های عربستان علیه معترضان مسالمت آمیز بحرین سکوت کرد؟

 

حجت الاسلام صفی الدین در پایان گفت: عربستان همواره می گوید که ایران و حزب الله در پی راه حل سیاسی در سوریه نیستند در حالی که ما از روز اول بر راه حل سیاسی تأکید می کردیم و این عربستان است که جنگ نظامی در سوریه را خواستار شده و به حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها در این کشور می پردازد. این کشور به صورت شبانه روزی در حال توطئه علیه حزب الله است و ما به دفاع از خود می پردازیم./980/ب933/د

ارسال نظرات