۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۴۳۰۰۴
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان:

تبیین وحدت ملی وظیفه خبرنگاران است

سردار شاهوارپور با اشاره به این که کار خبرنگاران رسالت محوری است، گفت: تبیین وحدت و همبستگی ملی و یادآوری فرهنگ ایثارگری و شهادت از وظایف خبرنگاران در برابر اقدامات دشمنان است.
سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولي عصر (عج) خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید صارمی و اینکه شهادت وی خبرنگار و خبرنگاری را به جامعه معرفی کرد، افزود: کار خبرنگاران رسالت محوری است و آن­ها با حضور بدون سلاح در صحنه‌های سخت نظامی جلوه‌های ویژه را به گونه‌ای منعکس می کنند تا منجر به تقویت غیرت ملی و جبهه خودی در رویارویی با دشمن شوند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه انعکاس صحنه هایی از دفاع مقدس همراه با تصویر و دست نوشته آن­ها را ماندگار کرده است، گفت: با انعکاس همین صحنه ها و تصاویر می توانیم فرهنگ دفاع مقدس را پایدار و به نسل های آینده منتقل کنیم و وظیفه خبرنگاران ایجاد وحدت و یکدلی در جامعه است؛ چرا که دشمنان در پی تفرقه و انشقاق هستند.

 

این مقام مسؤول ابراز داشت: همبستگی ملی و آنچه که ما را در یک صف واحد در برابر دشمنان به یکدیگر پیوند می دهد باید از سوی خبرنگاران تبیین شود و از آنجا که همبستگی ملی لازمه پیوند یک ملت است در این باره باید شاخصهای همبستگی ملی را پیدا و به ملت یادآور شویم تا در برابر تهدیدها ایستادگی کنند.

 

سردارشاهوارپور در ادامه وظیفه خبرنگاران در برابر تلاشهای دشمن برای ایجاد تفرقه و انشقاق را تبیین وحدت و همبستگی ملی برای مردم خاطرنشان و تأکید کرد: از جمله این موارد یادآوری فرهنگ ایثارگری و شهادت است؛ چرا که ملت ایران علاقه مند به شهیدانی است که جان خود را در راه وطن فدا کرده اند و تبیین این فرهنگ برای جامعه بسیار مفید خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رسالت سپاه پاسداران، پاسداری از انقلاب اسلامی است که در صورت احساس هرگونه خلأ ابایی از ورود و عمل نداریم و در زمینه مباحث فرهنگی تلاش می کنیم تا خلأها و نیازهای مردم را برطرف و تقویت کنیم.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با ابراز تأسف از اینکه در تعطیلات تابستان هیچ دستگاهی خود را متولی پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نمی داند، خاطرنشان کرد: برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان باید همه دستگاه‌ها حضور داشته باشند؛ اما خیلی از دستگاه‌ها خود را مسؤول نمی ‌دانند و کسی هم به آن­ها تذکر نمی دهد؛ اما سپاه و پایگاه‌های بسیج فعالیتهای فرهنگی متعددی همچون اعزام بیش ۲۵ هزار نفر در اردوهای هشت روزه به مشهد مقدس، اعزام ۵ هزار نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور و برگزاری اردوهای 3 روزه دانش آموزی در قم و همدان را برای پر کردن این خلأ انجام داده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم خوزستان به ویژه در شمال استان و اجرای بیش از 3 هزار پروژه محرومیت‌زدایی با هزینه بالغ بر 27 میلیارد تومان را از دیگر فعالیت های سپاه استان برشمرد و عنوان کرد: تاکنون دو هزار و 450 پروژه که شامل ساخت حسینیه، خانه بهداشت، مدرسه سه کلاسه، خانه‌ عالم، سرویس بهداشتی، سالن ورزشی، درمانگاه و مسجد است به اتمام رسیده و ان شاء الله باقی مانده پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و نیز اجرای بیش از 101 پروژه در مناطق ملاشیه و کوت عبدالله با هزینه بالغ بر بیش از 4 میلیارد تومان را آغاز کرده ایم و تلاش می کنیم تا پایان هفته بسیج آن­ها را کامل کنیم.

 

سردار شاهوارپور ابراز داشت: متأسفانه علی‌رغم ظرفیتهای موجود در استان کمتر به استان توجه می شود و با توجه به مستعد بودن استان از جنبه کشاورزی به شدت مخالف انتقال آب کارون بوده و پیگیری این موضوع را از مسؤولان خواستار هستیم؛ چرا که در صورت انتقال آب کارون ظرفیتهای استان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود به فعالیتهای سپاه استان برای مهار ریزگردها اشاره و عنوان کرد: در این باره تفاهم نامه ای با منابع طبیعی صورت گرفت و در 300 هکتار شهرستان هندیجان که به عنوان یکی از کانونهای ریزگردها مشخص شده 41  هزار نهال را غرس کردیم.

 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در پایان سخنان خود به موضوع بیکاری و عدم همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات اشاره و  گفت: در این باره ۳۱ میلیارد تومان کمک تسهیلاتی از سوی سپاه برای کارگاه‌های زودبازده پیش‌بینی شده است تا با توجه به ظرفیت شهرها و به تناسب سابقه تولید و اشتغال در جهت تولید در اختیار مردم قرار گیرند./9456/203/ب3

ارسال نظرات