۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۴۳۱۱۶
فرمانده سپاه عاشورا:

چالش اصلی انقلاب اسلامی بحث انقلابی‌گری در مقابل اشرافی‌گری است

سردار کریمیان با تأکید بر این‌که چالش اصلی انقلاب بحث انقلابی‌گری مقابل اشرافی‌گری است، گفت: بحث عدالتخواهی باید به گفتمان غالب تبدیل و به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز اظهار داشت: اساسی‌ترین چالش انقلاب اسلامی در دهه سوم و چهارم مشکل اشرافی‌گری است، بحث دوقطبی شدن نظام که بارها از سوی رهبر انقلاب مورد اشاره می گیرد، اکنون مسأله آمریکا و اسرائیل نیست، بلکه دشمنی آنان پیش از ثایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو قطب درگیر جامعه و چالش اصلی انقلاب بحث انقلابی‌گری مقابل اشرافی‌گری مطرح است، اصالت در اشرافی‌گری منفت‌طلبی است اما در مقابل آن انقلابی‌گری به دنبال عدالت اجتماعی و بازیابی روحیه توحید در جامعه است، اگر بخواهیم روحیه انقلابی‌گری را حفظ کنیم، بایستی در مسیر مطالبات رهبری حرکت کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که بحث عدالتخواهی باید به گفتمان غالب تبدیل و به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شود، تصریح کرد: در عرصه جنگ نرم، افسرانی مانند خبرنگاران با روحیه شجاعت و غیرت دینی و تعصب ملی می توانند این مطالبه مهم را مطرح کنند.

سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حواشی همایش مشروطیت در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: بسیج اساتید متولی این برنامه بوده است، ولی توهین از سوی هر کسی که باشد، محکوم است؛ به عنوان یک مسلمان اخلاق‌مدار حتی حق توهین علیه دشمن را جایز نمی دانیم.

وی ادامه داد: دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان مورد احترام است، اما سخنران همایش که ید طولانی در مسائل تاریخی کشور دارد، متأسفانه به تذکرات متولیان و مجریان همایش توجهی نداشته و برخلاف عنوان این گردهمایی به ارائه سخنان پرداخته است، سپاه به هیچ عنوان چنین سخنانی را تأیید نمی کند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: اگر آقایان به دنبال اعلام برائت از توهین به رییس جمهور هستند، ما نیز حمایت می کنیم؛ اما این‌که بسیج اساتید بدون توافق دانشگاه لوگوی آنان را در پوستر همایش درج کرده، به هیچ  وجه قابل قبول نیست، هر کس توهین کرده باید خود پاسخگوی اقدامات خود باشد.

سردار کریمیان ادامه داد: اعتقاد شخصی بنده این است که مسؤولیت مستقیم عملکرد افراد به عهده خود آنان است و نهادهای ذیربط بایستی به این مسأله رسیدگی کنند؛ در کل باید گفت که چنین سخنانی به هیچ وجه مورد تأیید سپاه عاشورا و بسیج اساتید استان نبوده است.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که هیچ چالش مهم امنیتی در استان مطرح نیست، گفت: تمامی ظرفیت های نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی چه در مقابل دشمنان داخلی و چه دشمنان خارجی فعال است، امروز با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر نیروهای مرتبط دشمنان نظام هیچ توفیقی نداشته اند.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سپاه عاشورا در مناطق محروم استان، گفت: بر اساس تجربیات و نظر کارشناسان، یکی از عوامل پایداری و تثبیت نظام و تولید قدرت ملی در هر کشور خدمت به مردم، جلب اعتماد و رضایت عمومی و همچنین حضور در صحنه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با آمریکا و دشمنان نظام اسلامی؛ خدمت به مردم است، همین امر موجب ارتقای قدرت بازدارندگی نظام خواهد بود، بزرگترین افتخار سپاه خدمت به مردم است، اگر سپاه را از مردم جدا کنید، هیچ چیزی از این نهاد نمی‌ماند.

وی افزود: تاکنون 7 بیمارستان صحرایی ایجاد شده که پیش بینی می شود در هشتمین بیمارستان، بیش از 10 میلیارد ریال خدمت پزشکی و درمانی ارائه شود، بسیج جامعه پزشکی متولی این پروژه مهم درمانی است که محل بیمارستان در محل خداآفرین و خمارلو خواهد بود، ضمن این‌که احتمال مراجعه 35 هزار نفر حتی از استان‌های همجوار وجود دارد.

همچنین رسول صادق، رییس بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا(س) با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: خدمات از سطرح عمومی تا فوق تخصصی در بخش های مختلف به ویژه کودکان، زنان، چشم، کودکان، گوارش و قلب از 25 تا 29 مرداد ماه به صورت شبانه روزی ارائه خدمات خواهد کرد./935/202/ب2

ارسال نظرات