۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۴۳۲۴۵
وزیر کشور:

روابط ایران و افغانستان گسترش می‌یابد

وزیر کشور گفت: به زودی با امضای توافقی بین ایران و افغانستان در زمینه‌های مختلف روابط این دو کشور افزایش می‌یابد.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در اختتامیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و افغانستان که در وزارت کشور برگزار شد، گفت:‌ به دنبال سفر رئیس جمهور افغانستان طی سال گذشته محورهای مهمی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و زمینه توافق جامع بین دو کشور فراهم شد.

وی با اشاره به کارگروه جلسات طی دو روز گذشته، عنوان کرد: بعد از این جلسات مشکلی برای امضای توافق نداریم اما نیاز است که مشورت نهایی بین دو دولت انجام شود.

وزیر کشور افزود: به زودی توافقی را امضا خواهیم کرد که سرآغاز روابط بیشتر بین دو کشور در زمینه‌های مختلف است.

رحمانی فضلی درباره روابط ترانزیتی و استراتژیکی بین دو کشور، اظهار داشت: در این زمینه صحبت‌های خوبی انجام شده است با توجه به اینکه بین ما و کشور افغانستان روابط تاریخی مشترک وجود دارد و در عین حال دو کشور برادر، دوست و مسلمان هستند تلاش می‌کنیم روابط خود را گسترش دهیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چند استان کشور ما نیز با چند استان افغانستان مذاکرات و نشست‌های مشترکی داشتند امیدواریم که  توافق‌های بیشتری صورت گیرد.

در ادامه اکلیل حکیمی وزیر مالیه جمهوری اسلامی افغانستان با تشکر از مهمان‌نوازی ایرانیان گفت: طی دو روز گذشته مذاکرات خوبی در زمینه موضوعات اقتصادی، علمی، فرهنگی، تجاری، انرژی، محیط زیست، حمل ونقل و ترانزیت انجام گرفته که راه حل های عملی ارائه شد و پیشرفت قابل توجهی در این حوزه ها داشتیم./807/پ201/ج

ارسال نظرات