۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۴۳۴۴۰
حجت‌الاسلام پژمانفر:

برخی برائت از دشمنان را تقابل با اسلام می دانند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اسلام از زبان امام رضا(ع) گفت: بخشی از حقیقت اسلام برائت است و امروز عده ای نه تنها برائت و ایستادگی در مقابل استکبار را تنها جزء اسلام نمی دانند بلکه رفتن به سمت برائت را تقابل با اسلام می دانند و این همان تحریف است.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم آغازین بخش بین الملل جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در هتل تابان خورشید ظهر امروز 21 مرداد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم گفت: امروز آن خطری که در حوزه امام شناسی باید به آن توجه کرد، تحریف است.

وی با بیان این که در مسیر معرفی امام هشتم (ع) متأسفانه با دو مانع مواجهه هستیم، افزود: یکی از این موانع در رساندن پیام به مردم تشنه جهان است که می خواهند با معارف اهل بیت(ع) آشنا شوند که در بحث ابزار با محدودیت هایی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در ادامه با ابراز تأسف از تحریف شخصیت و سیره واقعی امام رضا (ع) در جهان امروز بیان کرد: امام هشتم، امامی رئوف و مهربان باشخصیتی کاملاً سیاسی و حساس نسبت به رخدادهای سیاسی جامعه است.

وی در ادامه درباره اسلام از زبان امام رضا(ع) گفت: بخشی از حقیقت اسلام برائت است و امروز عده ای نه تنها برائت و ایستادگی در مقابل استکبار را نه تنها جزو اسلام نمی دانند بلکه رفتن به سمت برائت را تقابل با اسلام می دانند و این همان تحریف است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان‌طور که امام راحل فرمود خطر اسلام قلابی بیش از اسلام آمریکایی است و باید اسلام و امام واقعی را به مردم معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه داعش و گروه‌های تکفیری بخشی از اهداف دشمنان برای نابود کردن اسلام ناب است افزود: تحریف اسلام ناب و سیره ائمه اطهار (ع) از دیگر برنامه‌های دشمنان و استکبار جهانی محسوب می‌شود.

پژمانفر با بیان اینکه اقامه نماز عید فطر و سخنرانی امام رضا (ع) نمونه‌ای از شخصیت سیاسی ایشان است، بیان کرد: جهان امروز در پیچ تاریخی قرار دارد و در حال حاضر به سمت پذیرش اسلام پیش می‌رود بنابراین ما وظیفه‌داریم در این عرصه اسلام ناب را بهتر و بیشتر معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه امروز باوجود جریانهای تکفیری و تحریف اسلام از سوی دشمنان، شیعیان واقعی در حال دفاع از حرم هستند که می‌توان آنها را شیعیان واقعی در صف نخست اسلام ناب عنوان کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریف شخصیت سیاسی امام رضا (ع) خطر بزرگی در جهان اسلام محسوب می‌شود و ما وظیفه‌داریم با این موضوع مقابله کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام رضا(ع) به عالم آل محمد ملقب شده‌اند و این به دلیل جایگاه رفیع آن امام همام در مسائل علمی است و نمونه بارز آن را در مناظرات علمی ایشان با علمای سایر ادیان شاهد بودیم.

وی گفت: اسلام ناب نقطه کانونی گفتمان امام رضا(ع) است و حضرت تلاش بسیار زیادی داشتند تا این گفتمان را فراگیر کنند و امروز نیز شاهد هستیم که جبهه گیریهای متعددی برابر اسلام ناب شکل گرفته است./934/202/ب3

 

ارسال نظرات