۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۴۳۴۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

ضرورت گسترش فرهنگ دینی و انقلابی برای مقابله با هجمه‌های گسترده غرب در جامعه

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ غرب پایه های دینی و ارزشی جامعه اسلامی را متزلزل و سست خواهد کرد، گفت: گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه برای مقابله با هجمه‌های گسترده غرب ضروری است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار مدیران رسانه ای استان با بیان این که رسانه‌ها باید در راستای اهداف نظام گام بردارند و قالب رسانه‌های کشور انقلابی و ارزشمدار هستند، افزود: مسائل اساسی و پایه‌ای مدنظر مقام معظم رهبری در اجتماع مختلف عموم و خواص در حوزه انقلابی‌گری و انقلابی بودن باید از سوی اصحاب رسانه در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

وی با اشاره به این که فعالیت شبکه‌ای در حوزه ترویج رهنمودهای مقام معظم رهبری امری ضروری و اساسی است، تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی رسانه‌ها باید مقوله ولایت فقیه، مهدویت، شهدا، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را باید بیشتر در عملکرد خود برجسته‌سازی کنند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مقام معظم رهبری در حوزه برخورد با آسیب‌های اجتماعی با جدیت دغدغه دارند افزود: روحیه مطالبه‌گری مسؤولان و مردم برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی را باید مطالبه کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم هستی خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام داده‌اند، گفت: رسانه‌ها با قلم گویا و توانای خود و استفاده از جریانات فرهنگی انقلابی باید اثرگذاری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رسانه‌های استان با قلم‌فرسایی خود با آسیب‌ها و تهاجمات فرهنگی در سواحل دریا برخورد کنند، افزود: رسانه‌های استان از چهره‌های انقلابی مازندران مصاحبه‌هایی در زمینه مقولات ارزشی و انقلابی بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جوانان کشورمان تشنه معارف دینی و انقلابی هستند، تصریح کرد: با توجه به تلاش های نظام سلطه در زدودن هویت دینی نسل جوان کشورمان، اما شاهدیم نسل جوان و انقلابی کشورمان همچنان در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب حضور دارند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ دینی و قرآنی در جهان، افزود: فرهنگ خمیر مایه و اصل و اساس جامعه اسلامی بوده و همه چیز باید ذیل آن قرار گیرد که باید در این راستا باید با قوت برای توسعه فرهنگی وارد کار شویم. 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که برنامه‌های دشمنان دین، نابودی کامل ارزش‌های دینی و فرزندان این مرز و بوم است، ادامه داد: متأسفانه امروز شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روزی در حال ساخت برنامه های خانمان سوز هستند که از بین بردن هویت دینی نسل جوان را نشانه گرفته اند. 

وی با اشاره به این که وجه اشتراک این شبکه‌ها تخریب چهره اسلام و فرهنگ و دین ما است، عنوان کرد: در شرایطی که امروز اسلام ناب در دنیا جهان مدار شده است و دشمن از این مسأله بسیار هراسان است و به همین دلیل با استفاده از شبکه های ماهواره ای در جهت نابودی اسلام ناب گام بر می دارند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که راه نجات از فتنه‌ها مراجعه به آیات و روایات است، بیان داشت: هیچ حزب و قدرتی اقتدار امروز را برای ما نیاورده است بلکه این امر مرهون قرار گیری ذیل پرچم قرآن، اسلام و اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که همه هجمه‌های گسترده غرب به منظور تضعیف ارزش‌های دینی در کشور خلاصه شده است، گفت: میزان تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان در این عرصه هر روز با شیوه‌ای جدید دنبال می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نسل جوان جامعه ما گروه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند، افزود: متأسفانه هجمه های فرهنگی نظام سلطه به گونه ای جذاب و تأثیر گذار به نسل جوان ما ارائه می شود.

وی با بیان این که باید نسل جوان جامعه را بیشتر با معارف دینی آشنا کنیم، تصریح کرد: اگر معارف اهل بیت(ع) به خوبی در میان جوانان ما نهادینه شود، نقشه های شوم و مذبوحانه نظام سلطه به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که استکبار جهانی پس از بیش از سه دهه شکست در برابر ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی امروز شیوه ای جدید را برای مقابله با ارزش های دینی ملت ایران در پیش گرفته است، تصریح کرد: آنها با راه اندازی جنگ تلاش می کند تا مانع از رسیدن این نظام اسلامی به اهداف بلند مدت آن شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که آگاهی بخشی در جامعه سبب ارتقای فرهنگی و حفظ ارزش‌ها در جامعه می شود، تصریح کرد: حلقه‌های مفقوده‌ای در جامعه ما وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

وی با مهم ارزیابی کردن موضوع فرهنگ در جامعه اسلامی به دغدغه های مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: باید سرشاخه های ولنگاری شناخته و زمینه ای برای رفع این معضل بزرگ اجتماعی فراهم شود. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم ارزشمند دینی فاصله گرفته است و همین موضوع معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، تصریح کرد: جامعه دینی برای رهایی از این بحران ها تنها باید به معارف دینی و اهل بیت(ع) روی بیاورد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به نگرانی‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، افزود: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی باید آنچنان دارای قوت باشد تا در شرایط سخت و بحرانی بتواند دغدغه‌های دلسوزان نظام را برطرف سازد.

وی با بیان این که فرهنگ غرب پایه های دینی و ارزشی جامعه ما را متزلزل و سست خواهد کرد، افزود: باید با گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه، نسل جوان را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن واکسینه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هجمه های فرهنگی غرب هویت دینی نسل جوان را از درون تهی و بی اثر خواهد کرد، افزود: بحران فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های اقتصادی است، چون نفوذ فرهنگی دشمن پایه های ارزشی و اعتقادی جامعه را سست و زمینه انحراف و تباهی آن را فراهم خواهد کرد.

وی معارف اهل بیت(ع) را سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است./1317/201/ب2

ارسال نظرات