۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۳۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

وظیفه علمای اسلام روشن کردن ماهیت جریان تکفیری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت بود اما عده ای می خواهند چهره اسلام را خدشه دار کنند، گفت: وظیفه علمای اسلام روشن کردن ماهیت جریان تکفیری است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: اتحاد و دوری از تفرقه توصیه خداوند در قرآن کریم است جنانچه پیامبر اکرم(ص) نیز در روایاتی بر همفکری، اخوت و وحدت بین مسلمانان توصیه کرده است که در مجامع روایی همه مذاهب نیز آمده است.
وی ادامه داد: در حالی که آیات الهی و سنت نبوی  ما را به رحمت و اخوت دعوت می کند امروزه شاهد تفرقه، جدایی و خون ریزی در  بین مسلمانان هستیم که توسط دشمنان اسلام حمایت می شود.
وی با بیان اینکه توجه به موضوع تکفیر و اثرات آن نیاز امروز جامعه است، تصریح کرد: وظیفه روحانیت روشنگری و آگاهی مردم است و اگر علمای به وظیفه خود درست عمل نکنند، جاهالان و غیرعالمان به جای علما میدان داری می کنند  که قطعا این موضوع به ضرر اسلام خواهد بود.
خطیب جمعه ارومیه گفت: افرادی که تکفیری می شوند افراد ناآگاه هستند که بعضا تحت تأثیر قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت بود اما عده ای می خواهند چهره اسلام را خدشه دار کنند، گفت: وظیفه علمای اسلام روشن کردن ماهیت جریان تکفیری  است.
وی اظهار داشت: درحالی که براساس آموزه های قرآنی هر کس یک یک مؤمن را به عمد به قتل برساند مورد غضب خداوند بوده و جایگاهش جهنم است، متأسفانه شاهدیم که عده ای به عنوان عالم فتوا داده و به بهانه های مختلف مسلمین را کافر خطاب کرده و خون، مال و جان آن ها را مباح می دانند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی راه حل مقابله با جریان های افراطی و تکفیری ها را نقش فعال تر و تأثیرگذارتر علمای اسلام دانست و ابراز کرد: امیدواریم با تلاش علما و آگاهی مردم فتنه بزرگی را که در عالم اسلام به عنوان حرکت تکفیری شروع شده نابود شده و وحدت، برادری، صمیمیت و اخوت در بین آحاد مسلمین حاکم شود.
گفتنی است، همایش « تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو ، مسؤولیت علما اسلام » امروز در شهرستان مهاباد برگزار شد.
این همایش یک روزه از جمله پیش همایش های داخلی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که برای سومین بار سال آینده برگزار خواهد شد./936
/202/ب2

ارسال نظرات