۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۴۶۳
امام جمعه شهرستان مهاباد:

مسلمانان تا کی می خواهند با بحث شیعه و سنی آب در آسیاب دشمن بریزند

امام جمعه شهرستان مهاباد گفت: دشمنان در صدد تضعیف اسلام و خدشه دار کردن چهره واقعی اسلام هستند اما مسلمانان تا کی می خواهند با بحث شیعه و سنی به جان یکدیگر افتاده و آب در آسیاب دشمن بریزند.
شیعه و سنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر سهرابی، امام جمعه مهاباد امروز در همایش «تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام» با اشاره به قتل و خونریزی های جریان های تکفیری، گفت: علما و ورثای انبیاء باید روشنگری کنند و مردم را از خطرات این جریان ها آگاه سازند، هر چند که مردم خود می بینند و حرکات موزیانه را لمس می کنند.
امام جمعه مهاباد با اشاره به گرایش عده ای مسلمانان ناآگاه به جریان های تکفیری از جمله داعش، اظهار داشت: نگاه تفرقه، نزاع و دشمنی در بین مسلمانان روز به روز بیشتر می شود و در این میان استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل نفع می برد.
وی بیان داشت: استکبار جنگ و اختلاف را به خانه و سرزمین ما روانه کرده و خود از دور تماشا می کند.
ماموستا سهرابی دین اسلام و شریعت را دین رحمت و برادری و دوری از تفرقه خواند و گفت: خشونت و بی رحمی از سوی تکفیری ها که به نام اسلام دست به چنین اقدامات وحشیانه می زنند، فقط برای خشن جلوه دادن چهره اسلام است.
امام جمعه مهاباد تصریح کرد: دشمنان در صدد تضعیف اسلام و خدشه دار کردن چهره واقعی اسلام هستند اما مسلمانان تا کی می خواهند با بحث شیعه و سنی به جان یکدیگر افتاده و آب در آسیاب دشمن بریزند.
وی با بیان این که تا اسلام هست عطوفت و مهربانی، سعادت و خوشبختی نیز وجود دارد چرا که می توان همه چیز را در اسلام جست و جو کرد و وقتی به اسلام، قرآن، پیامبر کم توجه شویم نتیجه اش امروز می شود.
ماموستا سهرابی خاطرنشان کرد: امروز روحانیان به عنوان پرچمدار دین اسلام، باید از آن صیانت کنند، بی توجهی روحانیت در رشد و گسترش عقاید فاسد و ملحق شدن عده ای از مسلمانان به داعش دخیل است.
وی گفت: برای دین، قرآن، اسلام شهدایی را تقدیم کردیم اما امروزه جریان های تکفیری به خانواده ها رسوخ کرده و دامن گیر جوانان شده است.
امام جمعه مهاباد اضافه کرد: حرکت و جهاد لازم است در مقابل کسانی که با نام جهاد و شهادت برهانی ها و شیخ الاسلام ها را می کشند و مدعی دین و شریعت هستند.
ماموستا سهرابی اظهار داشت: خدا را  ناظر بر اعمال خود ببینیم و در مقابل تکفیری ها بایستیم و جوانان و آحاد جامعه را از فتنه های صهیونیسم و استکبار جهانی آگاه سازیم.
گفتنی است، همایش «تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو ، مسؤولیت علمای اسلام» امروز در شهرستان مهاباد برگزار شد.
این همایش یک روزه از جمله پیش همایش های داخلی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که برای سومین بار سال آینده برگزار خواهد شد./1301
/202/ب2

ارسال نظرات