۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۴۶۷
آیت الله فاضل لنکرانی:

برخی می خواهند چراغ ایثار و شهادت در کشور خاموش شود/ خانواده‎های شهدا سرمایه‎ نظام هستند

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از برخی تلاش ها برای کمرنگ کردن فرهنک ایثار و شهادت در کشور گفت: متأسفانه برخی می خواهند صدای شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خاموش شود اما کور خواندند و نمی توانند چنین کاری کنند.
محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز یکی از ابتکارات خوب مرحوم والد بود که از سال 76 در حوزه آغاز شد.

 

وی افزود: کار این مرکز بر محور تربیت مجتهدان و فقهای برجسته بوده است، ابتدا این مرکز با کارهای آموزشی شروع به کار کرد و سپس کارهای پژوهشی را نیز در برنامه های خود آورده است، الان غیر از بخش فقه و اصول، بخش های تفسیر و کلام راه اندازی و خوشبختانه مجموعه ای با برکت شده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تا کنون حداقل 50 نفر قریب الاجتهاد یا مجتهد در مرکز فقهی تربیت شده است، اظهار داشت: زمانی در نجف خدمت حضرت آیت الله سیستانی بودم، ایشان فرمودند من از این تعجب می کنم که پدر شما آن زمان احساس کرد در آینده ای نزدیک حوزه های شیعه با خلأ مجتهد روبه رو می شود و به فکر افتاد که مجتهد تربیت کند، خوشبختانه قدم های خوبی برداشته شده است.

 

وی ادامه داد: در این مرکز تحقیق ها و پژوهش های به روزی انجام می شود، در مباحثی همچون کنترل جمعیت و تولید سلاح های اتمی بحث های فقهی بسیار دقیق  و مقالات خوبی منتشر شده است؛  در بخش درس خارج این مرکز اساتید برجسته حوزه تدریس دارند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که موحوم والد افزون بر تسلط فقهی بسیار وسیع ذوق تفسیری خوبی داشت، ابراز داشت: وقتی خانواده های شهدا خدمت ایشان می آمدند و آیه« إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» را قرائت می کردند و فرمودند این آیه بدان معنا نیست که خداوند بفرماید جان و مال دهید که شما را به بهشت می برم بلکه خداوند چنین افرادی را مالک بهشت قرار می دهد یعنی خداوند اختیار بهشت را به شهید می دهد تا هرکس را بخواهد بیاورد از این رو شفاعت شهید  محدودیت ندارد.

 

وی عنوان کرد: خدمت به خانواده های شهدا توفیقی بسیار بزرگ است، شهدا و خانواده های آن ها یکی از کرامت های خداوند به نظام و مردم هستند؛ این روحیه با نشاط و استواری که در جانبازان و خانواده های شهدا وجود دارد طبیعی نبوده و از سوی خداوند است.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خانواده های شهدا را سرمایه اصلی نظام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اتفاقات و مسائلی که در دیدار با خانواده های شهدا رخ می دهد که نمونه آن روحیه بسیار بالا و مقاوم آن ها است باید ثبت شود.

 

وی با تقدیر از روحیه مقاوم و سطح بالای بینش و آگاهی خانواده های شهدا اضافه کرد: این سطح از آگاهی نشان از بینش، اخلاص و یقین مردم و خانواده های شهدا دارد که عنایت خداوند است، توجه و دیدار با خانواده شهدا باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ مردم، روحانیت و مسؤولان باید این فرهنگ را احیا کنند که بسیار اثرگذار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدمتگزاری به خانواده های شهدا و پاسدار خون شهدا بودن توفیقی بزرگ است، این که بگوییم بنیاد شهید فقط مجموعه ای است که به خانواده های شهدا رسیدگی کند تلقی درستی نیست؛ بنیاد شهید اصلی ترین مرکز برای استمرار راه و تحکیم اهداف شهدا و حراست از خون  شهدا  است که در کنار آن خدمتگزاری به خانواده های شهدا نیز می کند.

 

وی افزود: متأسفانه برخی می خواهند صدای شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خاموش شود اما کور خواندند و نمی توانند چنین کاری کنند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات