۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۳۴۸۰
معاون سیاسی امنیتی آذربایجان غربی:

دشمنی استکبار با اسلام با اضمحلال داعش پایان نمی یابد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی گفت: اضمحلال داعش در عراق و سوریه اتمام برنامه دشمنان نیست، آن هایی که داعش را به وجود آورده اند به خاطر مواضع و منافع خود عقب نشینی می کنند اما سناریوهای دیگری دارند.
علیرضا رادفر، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی امروز در همایش «تکفیر؛ چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام»، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و شروع گفتمان جدیدی به نام نظام و حکومت دینی و در کنار آن بیداری اسلامی و همچنین گرایش به اسلام در کشور های غربی، زنگ خطر بزرگی برای دنیای غرب و نظام سلطه به صدا درآمد.
رادفر اظهار داشت: استکبار برای حفظ منافع خود سناریوهای مختلفی را برای تضعیف و وارونه کردن اسلام طرح ریزی کرد که اسلام هراسی از جمله آنها است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: معرفی چهره خشن از اسلام توسط افرادی به ظاهر مسلمان از سناریوهای پروژه اسلام هراسی بود که متأسفانه مژثر واقع شده است.
وی دلیل موفقیت دشمنان را نبود تلاش کافی و وافی برای معرفی چهره رحمانی اسلام و سکوت های اولیه در مقابل شکل گیری جریان های تکفیری دانست و گفت: اسلام از کی سر بریدن کودک را توصیه و نکاح با زنی که شوهر دارد را تجویز کرده است.
رادفر گفت: در حال حاضر دنیای اسلام حال خوبی ندارد، چرا که در جای جای منطقه اسلام حرکت هایی خلاف جهت چهره رحمانی اسلام  در حال شکل گیری و عملیاتی شدن است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی گفت: اضمحلال داعش در عراق و سوریه اتمام برنامه آنان نیست، آن هایی که داعش را به وجود آورده اند به خاطر مواضع و منافع خود عقب نشینی می کنند اما سناریوهای دیگری دارند.
وی افزود: داعش سناریوهایی برای شرق کشور ایران، جنوب شرق کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق، در شمال افغانستان در شمال و شمالغرب آفریقا دارد و  ممکن است این سناریو ها در آینده شکل گیرد.
تفکرات افراطی باید از دنیای اسلام برچیده شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی گفت: برای خاتمه دادن به کار تکفیری ها باید تفکرات افراطی از  دنیای اسلام برچیده شود تفکرات افراطی سبب شکل گیری این جریان ها است.
رادفر با بیان این که دنیای اسلام یکی از سخت ترین شرایط خود را سپری می کند، اضافه کرد: این جریان ها به خاطر منافع خود اسلام را وارونه نشان می دهند و بایستی همه علمای اسلام از این جریان ها اعلام براعت کنند تا دنیا بداند این ها از اسلام و مسلمین نیستند.
وی اظهار کرد: دشمنان امروز با نفوذ به فضای مجازی اهداف خود را پیش می برند و دستگاه هایی که امروزه به عنوان موبایل در دست جوانان است، مرکز اطلاعاتی است که سؤالاتی را در ذهن آنها شکل می دهد و  که اگر پاسخی درست از ما نگیرند به منبع رجوع  می کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش استاد مطهری، اظهار داشت: جوان امروز دنبال آب شیرین و گواراست و اگر آب شیرین و گوارا را تحویل ندهیم سراغ سراب ها می رود.
رادفر تصریح کرد: خداوند دو بار به مسلمانان لطف کرد یکی در نزول قرآن و دیگری نعمت منابع زیرزمینی، منابع را با نقشه ها تاراج می کنند و قرآن را تفسیر دیگر می کنند، باید تفسیر درست را به جامعه جهانی و مسلمانان ارائه کنیم.
گفتنی است، همایش «تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو، مسؤولیت علما اسلام» امروز در شهرستان مهاباد برگزار شد.
این همایش یک روزه از جمله پیش همایش های داخلی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که برای سومین بار سال آینده برگزار خواهد شد./1301/202/ب2

ارسال نظرات