۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۳۴۸۷
امام جمعه اهل سنت نقده:

ایران اسلامی در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب در امنیت و آسایش است

امام جمعه نقده با تأکید بر جلوگیری از ورود خطر تکفیری به نظام اسلامی، گفت: ایران اسلامی جزیره آرامی میان طوفان جنگ و جدال، کشتار و ناامنی کشور های اطراف است و این امنیت و آسایش در سایه بصیرت و رهنمود های رهبری است.
ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده روز پنجشنبه 21 مردادماه در همایش «تکفیر، چالش های پیش رو، مسؤولیت علمای اسلام» که در شهرستان مهاباد برگزار شد،  بهترین گزینه دشمن برای ضربه به اسلام و پیشبرد اهداف خود برای ایجاد اسلام هراسی را تفکر تکفیری دانست.
وی قرآن کریم را بزرگترین منبع اسلام خواند و گفت: معیار کفر و اسلام را باید در قرآن جست و جو کرد و بعد از قرآن سنت پبیامبر اکرم(ص) و بعد از آن علماء و دانشمندان و فتواهای بزرگان دین است.
امام جمعه اهل سنت نقده با تأکید بر جلوگیری از ورود خطر تکفیری به نظام اسلامی، گفت: ایران اسلامی جزیره آرامی میان طوفان جنگ و جدال، کشتار و ناامنی کشور های اطراف است و این امنیت و آسایش در سایه بصیرت و رهنمود های رهبری است.
وی با اشاره به اینکه چگونه می توان مسلمان را از غیرمسلمان تشخیص داد، اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم کسی که شعائر اسلامی در او هویدا باشد، مسلمان است، بدون در نظر گرفتن  معیار نمیتوان کسی را کافر خواند و تکفیر را به کسی نسبت داد.
وی افزود: در قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها فریقین مسلمین و مذاهبی در امنیت به سر می برند بلکه اقلیت های دینی نیز افتخار می کنند که در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و در نهایت آسایش و آرامش زندگی می کنند.
ماموستا سرخابی هدف دشمن را از بین بردن آرامش و آسایش خواند و گفت: جریان های تکفیری از جمله داعش از طریق شبکه ها، شیعه و سنی ها را تحریک کرده و به جان هم می اندازد تا بتواند به اهداف شوم خود دست یابد و کشور اسلامی را ناامن جلوه دهد.
وی بیان داشت: روحانیت اهل سنت نیز باید در رسانه های ملی حضور یابند تا با سخنرانی های خود عموم مردم را آگاه کنند و اتحاد را برای عموم مردم تأکید کنند.
امام جمعه اهل سنت نقده با اشاره به خطری که جوانان را تهدید می کند، گفت: یکی از عوامل بی راهه رفتن جوانان بیکاری است که باید مسؤولان در این راستا همتی کنند و جوانان را از دام فتنه های دشمنان نجات دهند.
گفتنی است، همایش «تکفیر؛ چالش‎های پیش‎رو ، مسؤولیت علمای اسلام» امروز در شهرستان مهاباد برگزار شد.
این همایش یک روزه از جمله پیش همایش های داخلی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری است که برای سومین بار سال آینده برگزار خواهد شد./1301
/203/ب2

ارسال نظرات