۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۴۳۵۸۳

واکنش وزارت خارجه غزه به ادعاهای رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه غزه ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر سوء استفاده کارمندان نهادهای بین المللی از وظیفه خود و کمک مالی به جنبش «حماس» را تکذیب کرد.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه غزه وابسته به جنبش حماس طی بیانیه ای ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر سوء استفاده کارمندان نهادهای بین المللی از وظیفه خود و کمک مالی به جنبش «حماس» را تکذیب و اعلام کرد: سازمان‌های بین المللی در غزه بدون هیچ گونه دخالتی، آزادانه، شفاف و مستقل فعالیت می کنند.

 

در این بیانیه همچنین گفته شد که رژیم صهیونیستی با این قبیل اقدامات تلاش دارد از کمک بشردوستانه جلوگیری و به فعالان فشار آورد.

 

به گزارش آناتولی، بخشی از کمک‌های بشردوستان از سوی نهادهای بین المللی به مردم غزه توزیع می شود اما در روزهای اخیر این رژیم ادعا کرد که این نهادها به جنبش «حماس» کمک می کنند.

 

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که پلیس و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این کشور «شین بت» چند روز پیش وحید البرش، کارمند فلسطینی سازمان ملل در برنامه‌ های توسعه این سازمان در نوار غز را به اتهام سوء استفاده از ماموریتش به نفع« حماس» و همکاری به آن بازداشت کردند.

 

رابرت پایپر، معاون هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور بشردوستانه در زمین اشغالی دو روز قبل طی بیانیه از ادعاهای مذکور رژیم اشغالگر ابراز نگرانی کرده بود./982/ب103/د

ارسال نظرات