۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۵۹۱
امام جمعه نجف:

آل‎سعود و آل‎خلیفه در مسیر اهداف رژیم صهیونیستی قدم برمی‎دارند

امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد که جنایت‎های آل‎سعود و آل‎خلیفه در منطقه مطابق اهداف رژیم صهیونیستی صورت می‎گیرد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (س) برگزار شد، تصویب قانون ممنوعیت نفوذ اعضای حکومت دیکتاتوری سابق در مسائل سیاسی عراق را ضروری خواند و تصریح کرد: اعضای حکومت دیکتاتوری سابق جنایت‎های مختلفی در حق مردم عراق انجام دادند بر این اساس باید مانع از نفوذ آنان در سیاست و حکومت جدید شد.

 

وی افزود: باید در مورد ادغام انتخابات شوراها و نمایندگی مجلس تحقیق و بررسی دقیق‎تری صورت گیرد و اعتبارات مالی لازم را باتوجه به شرایط اقتصادی این کشور مدنظر داشت.

 

حجت الاسلام قبانچی به موضوع آتش سوزی در بیمارستان یرموک بغداد که منجر به کشته شدن 12 تن از کودکان شد، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: درباره موضوع آتش سوزی در بیمارستان یرموک باید تحقیق دقیق و شفافی صورت گیرد. سوال‎های‎ بسیاری پیرامون این حادثه غمبار مانند ناتوانی در خاموش کردن آتش به مدت 3 ساعت، وجود دارد که مسؤولان باید پاسخ دهند.

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد خوب پزشکان و تیم‎های درمانی، خواستار رسیدگی بیشتر به مجروحان اعضای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در بیمارستان الصدر نجف اشرف شد.

 

مجاهدان عراقی داعش را خار و ذلیل کرده‎اند

 

امام جمعه نجف پیروزی‎های اخیر نیروهای امنیتی و بسیج مردمی را تبریک گفت و اظهار داشت: جوانان قهرمان ما امروزه با همه توان در برابر داعش ایستاده‎اند و تروریست ها در مقابل چشم جهانیان خار و ذلیل کرده‎اند.

 

وی به درگیری اخیر عشائر در استان میسان اشاره کرد و گفت: ریختن خون انسان‎های بی‎گناه هیچ مجوز شرعی ندارد و بزرگان عشائر باید به مصالح جوانان و کشورشان توجه کنند و مانع از چنین درگیری‎های شوند.

 

حجت الاسلام قبانچی در پایان تشدید حمله‎های عربستان به مردم یمن و اقدام آل‎خلیفه در سلب آزادی از مردم بحرین را محکوم کرد و بیان داشت: اقدامات آل‎سعود و آل‎خلیفه در جهت اهداف و سیاست‎های رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف و تنش در بین کشورهای عربی و اسلامی است./994/ب902/د

خبرنگار: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات