۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۴۴۳۶۵۱
عضو ارشد حزب الله:

صدای آمریکا در حلب بلند شده است

رییس شورای شرعی حزب الله تصریح کرد که صدای یاری طلبی آمریکا به دلیل محاصره حلب سوریه بلند شده است.
شیخ محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، حجت الاسلام شیخ محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته بعلبک، گفت: در آستانه دهمین سالروز پیروزی الهی و پایان جنگ ظالمانه دشمن صهیونیستی علیه لبنان هستیم. لبنان با ارتش و ملت و مقاومت به پیروزی دست یافت و شکست سنگینی بر رژیم صهیونیستی، استبکار جهانی و مزدوران آن در منطقه به ویژه آل سعود وارد کرد.

 

وی افزود: این پیروزی که دستاورد بزرگی مبنی بر سرنگونی پروژه آمریکا جهت تحقق امنیت دشمن صهیونیستی در منطقه بود را به لبنانی ها و همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک عرض می کنم.

 

این روحانی لبنانی از عدم انتخاب رییس جمهور لبنان انتقاد کرد و اظهار داشت: جلسه  انتخاب رییس جمهور به صورت مستمر به تعویق می افتد و شاهد گسترش فساد اداری و اتهام زنی و اقدامات مغایر قانون در لبنان هستیم.

 

امام جمعه بعلبک همچنین به آخرین تحولات سوریه اشاره کرد و ادامه داد: صدای آمریکایی ها در حلب بلند شده و قدرت های تروریستی جهان را به مشارکت در این جنگ فرامی خواند. تروریست ها از سلاح های پیشرفته استفاده کرده و رسانه های وابسته نیز از پیروزی قریب الوقوع و شکست محاصره حلب سخن می گویند.

 

وی تأکید کرد که اراده ارتش سوریه و همپیمانان آن بسیار قوی تر از تروریست هاست و سوریه مطمئنا به شهروندان این کشور تعلق دارد نه بیگانگان و تروریست های وحشی.

 

حجت الاسلام یزبک در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداخت و گفت: دشمن صهیونیستی به خشونت بیشتری روی آورده و محاصره و بازداشت و تعرض به مسجد الاقصی و تخریب منازل و برخورد زننده با اسیران اعتصاب غذا کننده را افزایش داده است. 

 

وی خاطرنشان ساخت: ملت فلسطین مورد ظلم و ستم شدیدی قرار گرفته و احتمالا این مصائب افزایش پیدا می کند اما مطمئنا پیروزی و گره گشایی نزدیک است./980/ب902/د

ارسال نظرات