۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۴۳۷۰۲
رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان:

پيگيري مسائل شرعي مردم روستاها توسط مبلغان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان، بر توجه به اهميت حضور مبلغان در روستاها و پيگيري مسائل شرعي و مذهبي آحاد مردم بعنوان يكي از مطالبات رهبر معظم انقلاب تأكيدكرد.
حجت الاسلام سيد عدالصاحب حسيني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، يكي ماموريتهاي اصلي سازمان تبليغات اسلامي براي نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامي اعزام مبلغ به مراکز مذهبي به ويژه روستاها و نقاط محروم دانست.

وي شرايط حضور مبلغين در روستاها نسبت به نقاط شهري را متفاوت دانست و افزود: بر اساس درخواستهاي مردمي که از سوي هيئت امناء مساجد، حسينيه ها و جلسات ديني از اداره تبليغات اسلامي انجام مي‌شود اعزام مبلغ به نقاط شهري و روستايي انجام مي‌شود.

 به گفته وي، در مناطق شهري به غير از مناطق حاشيه اي و شهرکها ما مشکلي در خصوص اعزام به ويژه مکان استقرار روحاني نداريم.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: اما در مناطق روستايي با توجه به بعد مسافت و نيز شرايط خاص جغرافيايي، اقليمي و محروميتهاي مختص اين مناطق وضعيت فرق مي‌کند که با وجود اين شرايط، جمعيت آن نواحي نيازمند روحاني هستند که فرائض و تعاليم الهي را در ميان آنها ترويح و اقامه کند.

 وي، لازمه فعاليت روحانيون در روستاها را فراهم کردن امكانات لازم براي استقرار آنها دانست و خاطر نشان کرد: روحاني بايد در محل تبليغ اسکان دائم داشته باشد تا به صورت مستمر در جهت رفع نيازهاي ديني مردم فعاليت كند که اين نوع اعزام مبلغ، با عنوان طرح روحاني مستقر نيازمند احداث خانه عالم است.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به روند ساخت خانه هاي عالم، خاطرنشان كرد: سازمان تبليغات اسلامي به دليل اعتبارات ناچيز عمراني به تنهايي قادر به ساخت خانه هاي عالم نيست و غالبا با مشارکت مردم و دستگاه هاي ديگر از جمله استانداري که در تامين اعتبار نقش دارد يا با مساعدت بنياد مسکن، بسيج سازندگي و همياريهاي مردمي اقدام به ساخت بناي خانه عالم مي‌کند.

 وي، انتظارات مردمي از اين دستگاه براي احداث خانه عالم را بالا دانست و تصريح کرد: در مجموع مي توان گفت، اين طرح از جمله برنامه هايي است که از نظر بازخورد و تاثيرگذاري در اشاعه فرهنگ ناب ديني بسيار موفق بوده بطوريكه بارها مردم از اداره تبليغات اسلامي خواستار احداث خانه عالم شده اند.

 به گفته وي، مردم در نامه هاي مکتوب به نمايندگان استان در مجلس و حتي عالي ترين مقام اجرايي، همواره احداث خانه عالم در نواحي روستايي يکي از خواسته هاي ثابت و مکرر آنها بوده است.

 رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان تصريح كرد: اين ميزان علاقه مردم به اين طرح نيز کاملا طبيعي است چرا که روحانيون در مناطق روستايي بسيار موفق عمل کرده اند و به ستوني براي حل مشکلات مختلف مردم نواحي تبديل شده اند.

 حجت الاسلام حسيني گفت: مبلغين با جذب مردم به فرهنگ قرآني و هدايت آنها به سوي دين، تربيت جوانان متدين و مومن، حل اختلافات مردم، رونق دادن مساجد با حضور و جذب جوانان، برگزاري مراسم هاي مختلف ازدواج و عزا نقش بي بديلي در اشاعه و عمق بخشيدن به فرهنگ ديني داشته اند.

به گفته وي، خانه هاي عالم پروژه هايي بسيار کوچک اما با تاثيرگذاري بسيار بالا محسوب مي شوند.

حجت‌الاسلام حسيني افزايش انتظارات نهادهاي اجرايي در خصوص فعاليتهاي مبلغين را متناسب با اعتبارات اختصاص داده نشده ندانست و افزود: امروز سطح هشدار در خصوص ناهنجاريهاي فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد به مواد مخدر، طلاق، بيکاري و انحرافات جنسي نسبت به گذشته بالاتر است و گزارش اخير وزير کشور زنگ بيدارباش جدي براي کليه دلسوزان و مراکز فرهنگي بود.

لازم به ذكر است، تاكنون 25 خانه عالم در روستاهاي پرجمعيت شهرستان كاشان با همكاري اداره تليغات اسلامي‌كاشان وهمياري مردم اين روستاها احداث و به بهره برداري رسيده است و 6 باب خانه عالم ديگر با وسعت يكصد مترمربع در روستاهاي پرجمعيت اين شهرستان در حال احداث است./1307/202/ب3

ارسال نظرات