۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۳۷۱۹

کتابخانه الکفیل گنجینه کتب تفسیری کربلا

کتابخانه «الکفیل» آستان مقدس عباسی گنجینه‌ای ارزشمند از کتب اسلامی در حوزه تفسیر، سیره اهل بیت(ع) و علوم حدیث از دو منبع شیعه و سنی محسوب می‌شود که پیوسته میزبان اندیشمندان، محققان و دانشجویان است.
الکفیل

به گزارش خبرگزاری رسا، کتابخانه «الکفیل» و مرکز نسخ‌ خطی آستان مقدس حضرت عباس(ع) با داشتن بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی و فکری با عناوین دینی، فرهنگی، علمی و تاریخی میزبان اندیشمندان و علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه است.


»عبدالحمید عبدالرضا»، مسوول واحد امانت کتاب این کتابخانه، در این باره می‌گوید: کتابخانه الکفیل با داشتن تعداد بسیار زیاد کتاب و همچنین کتب نادر و ارزشمند، میزبان اندیشمندان و محققان و دانشجویان است.


به گزارش ایکنا، وی با اشاره به بهره‌مندی این کتابخانه از کتاب‌های اسلامی از جمله علوم تفسیر و سیره اهل‌بیت(ع)، علوم حدیث از دو منبع شیعه و سنی، علوم مهندسی، حقوق و سایر علوم جدید بیان کرد: این تعداد کتاب از طریق حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و همچنین کتب اهداشده از سوی اندیشمندان، مؤلفان، محققان و مردم تأمین شده است.

 

عبدالحمید عبدالرضا، از فراهم کردن فضای مناسب مطالعه و تحقیق برای محققان و سایر علاقه‌مندان خبر داد و گفت: کتاب‌های موجود در سالن مطالعه در ۲۰۸ قفسه توزیع شده و براساس عنوان و با توجه به قطع کتاب‌ها فهرست‌بندی شده‌اند.


وی اعلام کرد: تعداد کتاب‌های موجود در این کتابخانه ۵۰ هزار جلد است.


مسوول واحد امانت کتاب کتابخانه «الکفیل» ‌آستان مقدس عباسی، همچنین به همکاری پرسنل کتابخانه برای تسهیل فرآیند جست‌وجوی کتاب اشاره و تصریح کرد: به علت وقف‌بودن کتاب‌ها، نمی‌توان کتاب‌ها را از کتابخانه خارج کرد، در همین راستا، خدمات کپی صفحات مورد نیاز محققان در این کتابخانه راه‌اندازی شده‌ است./982/ب102/د

ارسال نظرات