۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۷۷۳
روحانی اهل تسنن لبنان:

جنگ حلب سرنوشت منطقه را مشخص می کند

عضو تجمع علمای مسلمان با اشاره به برابری اهمیت جنگ حلب با جنگ 33 روزه، تأکید کرد که این جنگ سبب مشخص شدن چهره و سرنوشت منطقه خواهد شد.
شخ صهیب الحبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، شیخ صهیب حبلی از روحانیان اهل تسنن و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابراهیم(س) صیدا فرارسیدن دهمین سالروز پیروزی حزب الله بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه را تبریک گفت.

 

وی افزود: 10 سال پیش بود که وعده الهی محقق شد و مردان خدا بر یکی از قدرت های منطقه به پیروزی رسیدند. این مساله به فضل بازوان مجاهدان فداکاری حاصل شد که زیباترین صحنه های قهرمانی و پایداری را با خون خون به نمایش گذاشتند.

 

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: وعده سید حسن نصرالله نیز کاملا صادق بود و توانست شهید سمیر قنطار ملقب به عمید الاسرا و یاران وی را از زندان صهیونیستی آزاد کند.

 

شیخ حبلی ادامه داد: پیروزی بر دشمن در سال 2006 که پس از اخراج صهیونیست ها از لبنان در سال 200 رخ داد، سخنان سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست تر است را به اثبات رساند. صهیونیست ها در این جنگ زیر کفش نیروهای مقاومت خوار و ذلیل شدند، کشتی های جنگی آنان غرق شد، تانک هایشان در آتش سوخت، شهرک های آنان مورد موشک باران قرار گرفت و مردم این شهرک ها نیز در مخفی گاه ها سکنی گزیدند.

 

وی تأکید کرد که این جنگ به صهیونیست ها نشان داد که جنگ علیه مقاومت یک تفریح نیست و همه وعده های سید حسن نصرالله نیز تحقق یافت.

 

عضو تجمع علمای مسلمان جنگ مقاومت علیه تکفیری ها در سوریه را برابر جنگ 33 روزه توصیف کرد و گفت: جنگ حلب چهره و سرنوشت منطقه را مشخص خواهد کرد و خونی که نیروهای مقاومت و ارتش سوریه تقدیم می کنند با هدف حفظ و دفاع از وحدت ارضی و ملی سوریه صورت می گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: پیروزی حلب به معنای شکست پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی تجزیه سوریه و منطقه است و ناکامی برپایی منطقه جدید را به همراه دارد. منطقه ای که کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا 10 سال پیش وعده آن را داده بود اما این پروژه با پایداری مقاومت و همبستگی ارتش و ملت که به تشکیل معادله سه گانه ملت، ارتش و مقاومت انجامید، به شکست کشیده شد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات