۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۴۳۷۷۷
فعال سیاسی بحرین:

محاکمه شیخ عیسی قاسم کاملا سیاسی است

معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک محاکمه شیخ عیسی قاسم را سیاسی خواند و از حکومت آل‎خلیفه خواست که در این مساله تجدید نظر کند.
حسن المرزوق، معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، حسن المرزوق، معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، به بررسی آخرین وضعیت این کشور پس از سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم پرداخت و گفت: تظاهرات‎، همایش و تحصن‎های مردمی به صورت شبانه روز و پیاپی در سایه سرکوب شدید حکومت آل‎خلیفه برگزار می‎شود.

 

وی افزود: مردم بحرین بیش از 5 سال است که با اعتراض مسالمت آمیز خواهان عدالت اجتماعی و آزادی بیان در این کشور هستند.

 

معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین تصریح کرد: سلب تابعیت، بازداشت، شکنجه و فشار شدید علیه شیعیان نشان دهنده چهره ظالمانه و ستمگر حکومت آل‎خلیفه است.

 

وی حمایت آمریکا و انگلیس از مردم را نمایشی توصیف کرد و ادامه داد: باوجود اینکه همه نهاد، سازمان و موسسات سیاسی به قانون پایبند هستند، آل‎خلیفه حقوق آنان را نادیده می‎گیرد و هیچ احترامی برایشان قائل نیست به طوری که جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به عنوان بزرگ‎ترین جمعیت سیاسی این کشور را منحل کرد.

 

المرزوق تاکید کرد: سازمان و جمعیت‎های سیاسی بحرین از حکومت آل‎خلیفه می‎خواهند که در اقدامات خود در فشار، بازداشت و قلع و قمع مردم تجدیدنظر کند. آل‎خلیفه به جای بی توجهی به خواسته‎های مردم با مذاکره با آنان و برآورده ساختن نیازهایشان بار دیگر امنیت و ثبات را به این کشور بازگردانند.

 

وی با بیان این که معارضان بحرینی تاکنون دست به سلاح نشده‎اند، اظهار داشت: شیخ عیسی قاسم هیچ اقدام خلاف قانونی انجام نداده و سخنی طائفه گرایانه به زبان جاری نکرده و سلب تابعیت از این عالم بحرینی بدون دلیل است.

 

معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین محاکمه شیخ عیسی قاسم را سیاسی خواند و تصریح کرد: آل‎خلیفه باید از چنین اقدامات خود دست بردارد و همه نسبت به مبرا بودن رهبر شیعیان بحرین از اتهام‎های آل‎خلیفه که علیه وی مطرح کرده است، مطلع هستند./994/ب933/د

خبرنگار: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات