۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۷۹۰
مدیر حوزه علمیه شهداد:

فرهنگ پشت میز نشستن باید از ذهن جوانان حذف شود

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که فرهنگ پشت میز نشستن باید از ذهن جوانان حذف شود، گفت: فرهنگ کار کردن باید برای جوانان نهادینه شود تا بفهمند که برای کارکردن، انسان باید تلاش و کوشش کند تا به نتیجه برسد.
جوانان

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در کرمان، گفت: رفاه طلبی انسانها را به سمت بیکاری می کشاند و آنها را از درس خواندن هم عقب می اندازد.

وی افزود: ارزیابی فضای جامعه امروز طوری شده است که جوانان می خواهند در کار خود راحت باشند و فکر می کنند که کار فقط در پشت میزز نشستن است در حالی که پشب میز نشستن کار نیست فقط سرگرمی کاذب است.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که فرهنگ پشت میز نشستن باید در ذهن جوانان حذف شود، ابراز داشت: 95 درصد از کارهای کشاورزی در شهر شهداد رو به تعطیلی بوده در حالی که همه امکانات برای کشاورزی وجود دارد ولی جوانان این شهرستان حاضر برای کارکردن در کشاورزی نیستند.

وی بیان داشت: زندگی اشرافگری و تجملاتی یکی از سببهایی بوده که بیکاری در جامعه شکل گرفته است مردم و مسؤولان باید با فرهنگ سازی مناسب این اشرافی گری را از زندگی های خود حذف کنند.

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که غرب ذهن جوانان را به سمت کارهای راحت برده است، خاطرنشان کرد: دولت مردان باید تسهیلات مناسبی را به مردم برای اشتفال زایی بدهند تا مشکل بیکاری با اشتغال زایی مناسب در کشور از بین برود.

وی ابراز داشت: زمانی که دولتیها تسهیلاتی را برای مردم تعریف کردند و به مردم تحویل دادند، باید نظارت را بر این کارها بیشتر کنند تا بفهمند پول ها کجا صرف می شود.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که مردم وامهای را در جای خود صرف کنند، خاطرنشان کرد: بانکها وامهایی را برای موضوع اشتغال زایی بکار بگیرند و بانکها سعی کنند برای تحویل وام، مردم را اذیت نکنند تا انسان ها از وام گرفتن دلسرد شوند.

وی اظهار داشت: تورم در معضل بیکاری در جامعه بی اثر نبوده ولی مردم بدانند که کارکردن با حداقل ها هم شدنی است زیرا آن جه در کار کردن مهم بوده این نیست که فقط پول باشد بلکه در کنار پول باید فکر مناسب هم باشد.

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که رسانه ها با فرهنگ سازی خود سعی کنند فضای راحت طلبی را در جامعه بشکنن، ادامه داد: فرهنگ کار کردن باید برای جوانان نهادینه شود تا بفهمند که برای کار کردن باید انسان، تلاش و کوشش کند تا کاری را انجام دهد.

وی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از راه های خوبی بوده که می تواند بیکاری را از جامعه بیرون ببرد زیرا اقتصاد مقاومتی با کشور کاری می کند که دیگر افراد نگاهشان به داخل کشور باشد و کاری به دشمن نداشته باشند.

مدیر حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که مقام معظم رهبری بالاترین نعمت برای کشور محسوب می شود، بیان داشت: عمل به فرمایشات ولی فقیه مهمترین وظیفه برای تمام انسانها بوده به فرمایشات رهبری عمل کنند.

وی در پایان با بیان این که خام فروشی باید در کشور حذف شود، گفت: کشور ایران نباید در کشور مواد خام را بفروشد بلکه باید محصولی که از طریق نفت به دست می آید را به کشور های دیگر بفروشد که در این صورت اشتغال زایی درکشور افزایش پیدا می کند./302/9707/ب1

ارسال نظرات