مجلس دغدغه معیشت فرهنگیان را دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان، که به منظور تدوین پیشنهادات آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رسیدگی به نارضایتی جامعه فرهنگی رسالت نمایندگان مجلس است.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک بار برای همیشه احکام دائم معلمان را تمام کنید، خاطرنشان کرد: لایحه برنامه ششم با دو موضوع احکام دائم و احکام پنج ساله مطرح است که بهترین راه حل ها را برای دستگاه های اجرایی کشور در بر دارد.
وی با بیان اینکه متاسفانه دغدغه های آموزش و پرورش سابقه چند ساله دارد و نارضایتی معلمان را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش بحث احکام دائم و حقوق و دستمزدها را بطور کامل در قالب لایحه به مجلس ارائه کنند تا این امر به صورت اساسی از سوی نمایندگان در مجلس بررسی شود.
خدادادی با بیان اینکه جامعه فرهنگیان کشور با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند، افزود: آینده نظام در گرو عملکرد معلمان در آموزش و تربیت دانشآموزان به عنوان آیندهسازان نظام اسلامی ایران است؛ ارتقای سطح معیشت و رفاه جامعه فرهنگیان مسألهای مسلم است که بایستی در عمل تجلی یابد.
همچنین سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه دیدگاه مجلس برای ارائه خدمات و رفاه فرهنگیان مثبت است، اظهار داشت: شرایط برای حمایت از آموزش و پرورش در مجلس 100درصد فراهم است؛ برای ارایه خدمات بهتر در نظام تعلیم و تربیت، ضمن شفاف سازی، حرکت جدی تر مسئولان آموزش و پرورش نیز ضروری است.
وی با بیان اینکه هر روز انبوه پیامک از طرف معلمان شاغل و بازنشسته مبنی بر مشکلات معیشتی به نمایندگان می رسد، افزود: مدیران آموزش و پرورش مشکلات و خواست های فرهنگیان را احصا کرده و برای بررسی و ارائه راهکار در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان تحویل دهند.
میرزاده با تاکید بر ضرورت حل ریشه ای مشکلات معلمان گفت: هنر این است که طرح خواسته های آموزش و پرورش به منظور گنجاندن در لایحه برنامه ششم طوری مطرح شود که بار مالی زیاد برای دولت ایجاد نکند؛ هماهنگ سازی نظام پرداخت برای فرهنگیان مانند سایر ارگان ها بایستی اجرایی شود./935/پ202/ج