۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۴۳۸۹۶
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی با رویکرد سیره رضوی

حجت الاسلام ثابت عیار گفت: آنچه می توان امروز به عنوان اولویت از سیره امام رضا(ع) استفاده کرد، سبک زندگی اسلامی است که ایشان از خود به یادگار گذاشته اند.
امام رضا

حجت الاسلام ثابت عیار، کارشناس تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع)، اظهار داشت: امام رضا(ع) نقش مهمی در تاریخ ایران و تشیع ایفا کرده است.

وی با اشاره به به جایگاه امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: ابعاد وجودی حضرت ثامن الائمه(ع) به قدری وسیع و گسترده است که در همه زمینه ها می تواند در زندگی افراد پرتو افشانی کند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه تصریح کرد: آنچه می توان امروز به عنوان اولویت از سیره امام رضا(ع) استفاده کرد، سبک زندگی اسلامی است که ایشان از خود به یادگار گذاشته اند.

وی با اشاره به دستگیری و رفع نیاز حاجتمندان از سوی امام رضا(ع) در جامعه، گفت: این امام همام در همه زمینه ها پشتیبان قشر مستضعف بودند و در همه امور نسبت به آنها عنایت ویژه ای داشتند.

حجت الاسلام ثابت عیار در ادامه با بیان این که توجه امام رضا(ع) نسبت به فقرا بسیار زیاد و فروان بود، ابراز داشت: امام رضا(ع) در همه امور اهتمام ویژه ای به نیازمندان داشت و این باید برای ما الگو و نقشه راه باشد.

وی رفع گرفتاری نیازمندان در جامعه را از امور مهم و ضروری در جامعه امروز توصیف کرد و گفت: امروز باید با تأسی از سیره امام رضا همه تلاش خود را برای رفع گرفتاری نیازمندان به کار بگیریم.

استاد حوزه علمیه همدان با انتقاد از اسراف و تبذیری که در برخی مجال صورت می گیرد، تأکید کرد: درست برخلاف سیره امام رضا(ع) برخی افراد در جامعه اضافه طعام خود و باقی غذای خود را به فقرا و نیازمندان می دهند که این امر از اخلاق و مناعت طبع به دور است.

وی در پایان با اشاره به این که باید در زمینه نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه تلاش کنیم، افزود: باید در همه امور فرهنگی تلاش کنیم که سبک زندگی اسلامی با رویکرد به سیره امام رضا(ع) را در جامعه نهادینه کنیم./979/303/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات