۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۴۳۹۱۶

روایت روزنامه نگار اروپایی از معنویت مشهد مقدس

یک روزنامه‌نگار كروات كه به منظور حضور در جشن‌های دهه کرامت به ایران سفر كرده است، گفت: وجود بارگاه امام رضا (ع) و دعای مردم، ایجاد فضای معنوی خاصی را به شهر مشهد داده است.
امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حیدر حسن دیاب، خبرنگار روزنامه «وچرنی ليست» (večerni list) کرواسی، با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی ايران در اين كشور و آستان قدس رضوی، به منظور شرکت در جشن‌های دهه کرامت، به شهر مقدس مشهد آمده و ضمن دیدار و گفت‌وگو با اعضای شورای اسلامی اين شهر، در مصاحبه زنده رادیو مشهد نیز شرکت كرد.

 

دیدار و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام رییسی، تولیت آستان قدس رضوی و شرکت در ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک کرامت و همچنين دیدار از اماکن تاریخی و مذهبی شهر مقدس مشهد، از جمله برنامه‌هاي حضور اين روزنامه‌نگار مشهور كروات در سفر به مشهد بود.

 

دیاب همچنين در گفت‌وگوي رسانه‌اي ديگري درباره تجربه حضورش در شهر مقدس مشهد، شگفتي خود از حضور صدها غیرایرانی و غیرمسلمان در برنامه جشن میلاد امام رضا (ع) را اعلام و در ادامه اظهار كرد: وجود بارگاه امام رضا (ع) و دعای مردم، ایجاد فضای معنوی خاصی را به شهر مشهد داده است که من این را با تمام وجود احساس کرده‌ام.

 

وي ادامه داد: این موج معنویت در حرم امام رضا (ع) برای مردم و حتی غیرایرانی‌ها محدود به زمان خاصی نيست.

 

دياب افزود: ساعت 12 شب که از طرقبه به مشهد بازمي‌گشتم، از کودکی نزدیک حرم راجع به شناختش نسبت به حضرت مسیح و حضرت محمد (ص) پرسيدم و او توضیح داد که هر دو از پیامبران بزرگ الهی هستند. در صورتی که در کشورهای با اسلام رادیکال، کودکان اینچنین آموزش داده نمی‌شوند و اطلاعی از اسلام واقعی ندارند./847/ب102/د

ارسال نظرات