۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۴۳۹۱۷
حجت الاسلام رضوی مهر تشریح کرد؛

آثار هجرت امام رضا از مدینه به خراسان و برکات آن

حجت الاسلام رضوی گفت: عظیم ترین عتبه های قدسه در جهان که در عین زیبایی، هنر و شکوه و عظمت مملو از معنویت است باید به آستان جهان پاسبان امام رضا(ع) است که اهمیت بسزایی در جهان اسلام دارد.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه امام رضا(ع)، اظهار داشت: نفوذ امام رضا(ع) سبب شد که نفوذ دشمنان برای تخریب اعتقادات شیعه ناکام بماند.

وی در ادامه به شخصیت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) موهبتی است که هر چه از روزگار می گذرد این مائده معنوی بیشتر از گذشته برای جامعه مسلمین آشکار می شود.

مشاور سازمان اوقاف در حوزه های علمیه ابراز داشت: امام رضا(ع) موجب شد که بنیان مرصوصی در طبقات مختلف جامعه ایجاد شود که همه افراد نیازهای خود را به وجود امام عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش و کوشش امام بر این بود که امام رضا(ع) بین خلافت غاصبانه و امامت الهی خط فاصلی ایجاد کند و سلطنتی که به وجود آمده بود را با خلافت و ولایت الهی متمایز کند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به ویژگی های امام رضا(ع)، اظهار داشت: امام رضا(ع) دارای ویژگی های عدیده ای است که تدبیر و تمشیت امور از سوی امام از ناحیه هوشمندی است.

وی تصریح کرد: تعبد  روح معنوی امام از استحکام انتصاب امام به نبوت پیامبر(ص) و امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) دلالت دارد و مهربانی ایشان کاشف از حرکت امام از حرکت از مدینه به طوس برای ایجاد جنبش عقیدتی در جامعه اسلام است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هجرت امام به طوس سبب شد که اعتقادات و مبدا و معاد توجه کنند و با تفقه در دین خدا مبانی عقیدتی خود را ارتقا دهند.

وی ابراز داشت: امام رضا(ع) افزون بر مدیریت لجنه های علمی؛ ابداع مسائل علمی را در دستور کار قرار دادند و این ار سبب شد که اعلمیت و بزرگ منشی ایشان به زبان های نختلف توسط نمایندگان مذاهب و ادیان مختلف در جهان تبلیغ شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: همه مسلمانان اعم از سنی و شیعه بر این عقیده هستند که خورشید وجود امام رضا(ع) سبب استحکامانسجام وحدت است و امروز همه مذاهب اسلامی مضجع شریف ایشان را محل آمد و شد ملائکه الهی می دانند.

وی گفت: عظیم ترین عتبه های قدسه در جهان که در عین زیبایی، هنر و شکوه و عظمت مملو از معنویت است باید به آستان جهان پاسبان امام رضا(ع) است که اهمیت بسزایی در جهان اسلام دارد.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره برکات امام رضا(ع) در ایران، گفت: امروز آستان قدس رضوی پایتخت معنوی جهان اسلام است که با داشتن کتاب خانه های بزرگ و حوزه های علمیه پربار و دانشگاه های عظیم اسلامی و موقوفات گسترده ای که انعکاس دهنده افکار امام در دگرگرایی و دستگیری از نیازمندان در جامعه است، نقش مهمی در جامعه مسلمین دارد.

وی ابراز داشت: هدف قبول ولایت عهدی از سوی امام رضا(ع) این بود که جلو خونریزی مامون را بگیرد و این رفتار امام سبب شد که جلو دو قطبی شدن جامعه و تفرقه گرفته شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم افزود: یکی از ابتکارهای ناب تولیت جدید آستان قدس رضوی ایجاد کاروان های مبلغان رضوی در اقصی نقاط جهان است که رایحه رضوی را در سراسر جهان پراکنده می کنند.

وی در پایان ابراز داشت: امروز مفتخریم که عشق به امام رضا(ع) نعمتی ابدی است که باید نسبت به آن شکرگزار باشیم و امروز حضور جوانان در سوریه، عراق، حلب، یمن و بحرین و جان فشانی آنان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) از برکات امام رضا(ع) است./979/302/ب2

ارسال نظرات