۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۴۳۹۵۱

«خانه آزادی» آمریکا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

بنیاد آمریکایی «خانه آزادی» در بیانیه‌ای اقدام دولت بحرین در بازجویی و زندانی کردن فعالان حقوق بشر این کشور با هدف ایجاد رعب و وحشت در جمع آنها را محکوم کرد.
بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد آمریکایی «فریدم هاوس» (خانه آزادی) که آزادی‌های مدنی را در کشورهای مختلف رصد می‌کند به نقض وسیع حقوق بشر در بحرین اعتراض کرد.

 

این موسسه غیردولتی، در واکنش به طرح مقامات بحرینی برای بازجویی رسمی از «میثم السلمان» یکی از سران دینی در این کشور در 14 آگوست (امروز) بیانیه‌ای صادر و در محکومیت این اقدام مقامات بحرینی اعلام کرد: «مقامات بحرین برای ترساندن میثم السلمان و دیگر مدافعان حقوق بشر که برای تقویت حقوق بشر، صبر و گفت‌وگوی ادیان تلاش می‌کنند، از بازجویی‌های بی‌اساس استفاده می‌کنند».

 

«دخی فصیحیان» مدیر ارشد برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در ادامه این بیانیه نوشت: «این تاکتیک‌های تفرقه‌انگیز، بافت اجتماعی کشور و فرصت‌های آشتی و مصالحه را تضعیف می‌کند. دولت باید با تمامی شهروندان و به ویژه جمعیت پرجنب و جوش حقوق بشری برای اجرای پیشنهادات کمیسیون مستقل تحقیق بحرین همکاری کند».

 

به گزارش فارس، شیخ میثم السلمان مسؤول بخش آزادیهای دینی در مرکز حقوق بشر بحرین است که در سطح جامعه بین‌الملل به دلیل اقداماتش در ترویج آزادی مذاهب، مقابله با تبعیض فرقه‌ای و تحریک خشونت شناخته شده است.

 

دولت بحرین قرار است امروز 14 آگوست 2016 او را مورد بازجویی قرار دهد و احتمالاً او را دستگیر خواهد کرد.

 

دولت این کشور همچنین با انگیزه‌های سیاسی، در بین مدافعان حقوق بشر ایجاد رعب و وحشت می‌کند و آنها را زندانی می‌کند.

 

در ژوئن 2016، «غاده جمشیر» یک فعال حقوق بشر زن به دلیل آنکه به طور آشکارا اعلام کرد که چندین عضو خاندان سلطنتی از فساد نفع می‌برند، به یک سال حبس محکوم شد. پیش از آن او به اتهامات مشابه به هفت ماه حبس محکوم شده بود.

 

«نبیل رجب» رییس مرکز حقوق بشر بحرین نیز به دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت بحرین با محکومیت 12 سال حبس روبه‌رو است. او ممنوع الخروج شده است.

 

«عبدالهادی الخواجه» بنیانگذار مرکز حقوق بشر بحرین نیز به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری نیز به حبس ابد محکوم شده و هم‌اکنون دوران حبس خود را می‌گذاراند.

 

برآورد شده است که دستکم 4 هزار زندانی سیسی دیگر در زندان‌های بحرین هستند./847/ب102/د

ارسال نظرات