۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۰۷۸
وکیل بحرینی خبر داد؛

حکم شیخ عیسی قاسم به صورت غیابی صادر می‎شود

وکیل و مدافع حقوق بشر بحرین با اشاره به امتناع شیخ عیسی قاسم از حضور در دادگاه خاطرنشان کرد که آل‎خلیفه حکم رهبر شیعیان بحرین را غیابی صادر خواهد کرد.
محمد التاجر، وکیل و مدافع حقوق بشر بحرین تحصن دفاع از شیخ عیسی قاسم در بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، محمد التاجر، وکیل و مدافع حقوق بشر بحرین، امروز در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، به بررسی پیامدها و نتیجه عدم حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم در دادگاه حکومت آل‎خلیفه پرداخت و گفت: طبق قانون بحرین هر متهمی پس از اعلام دادگاه باید به پای میز محاکمه بیاید و نسبت به اتهام‎های وارده شده پاسخ دهد اما شیخ عیسی قاسم، دادگاه حکومت آل‎خلیفه را قبول ندارد بر همین اساس در دو جلسه گذشته حضور نیافت.

وی هدف و سیاست پشت پرده دادگاه‎های بحرین را برای همگان واضح و آشکار توصیف کرد و افزود: دادگاه پس از امتناع متهم از حضور در دادگاه به شهادت شاهدان اکتفا کرده و حکم خود را به صورت غیابی صادر می‎کند.

این مدافع حقوق بشر تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه برای فشار به شیعیان به هر وسیله ای دست می‎زند به همین علت درصدد محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان رهبر شیعیان بحرین است.

وی ادامه داد: مقام و جایگاه شیخ عیسی قاسم و مسؤولان دفترش در بحرین آن قدر در نزد مردم بالاست که حکومت آل‎خلیفه تاکنون جرات بازداشت آنان را نداشته است.

التاجر محاکمه و اتهامات منتسب به شیخ عیسی قاسم را سیاسی خواند و ادامه داد: حتی اگر ادله و شواهدی مبنی بر بی‎گناهی رهبر شیعیان بحرین به دادگاه آل‎خلیفه ارائه کنیم بازهم این حکومت درپی رسیدن به اهداف خود خواهد بود.

وی تاکید کرد که ابطال تابعیت شیخ عیسی قاسم هیچ معنا و مفهومی ندارد زیرا وی و اجدادش اصالتان بحرینی هستند./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات