۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۱۷۲
مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

تراوشات علمی امام رضا دوست و دشمن را فرا می‌گرفت

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با بیان اینکه از امام رضا(ع) با عنوان عالم آل محمد صلی الله علیه و آله یاد می‌شود گفت: تمام امامان معصوم (ع) از درجه علمی الهی برخوردار بوده‌اند ام اینکه چرا به آن حضرت چنین لقبی داده شده است به این دلیل است که امام رضا(ع) در دوران خود اعلم تمام مردم بوده‌اند.
محمد علی عبدالهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمد علی عبدالهی مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین صبح امروز در حسینیه شهید همت مولاوردیخان قزوین ضمن تبریک میلاد امام هشتم، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) گفت: آن حضرت پیش از رسیدن رسمی به مقام امامت، به نوعی عهده‌دار مسؤولیت سنگینی شدند و آن هم به سبب اسارت پدر عالی‌قدر و عظیم الشأن شان، حضرت امام موسی کاظم(ع) بود.

وی در ادامه افزود: امام موسی کاظم(ع) در چند سال آخر عمر شریف‌شان در زندان بصره و پس از آن در بغداد اسیر بودند از این رو امام رضا(ع) به نیابت از پدر، مأموریت و مسؤولیت امامت را بر عهده داشتند و در آن دوران اختناق، به رتق و فتق امور مربوط به شیعه مشغول بودند.

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه ابرازکرد: امام طوری عمل کردند که بهانه به دست هارون الرشید نیفتد تا نخواهند با او هم مقابله کنند پس از آن با شهادت امام موسی کاظم(ع)، امامت امام رضا(ع) به طور رسمی آغاز می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  هارون الرشید به دلیل اینکه متهم به شهادت امام کاظم(ع) بود و از این جهت اعتبارش مخدوش شده بود، سعی کرد رفتاری را که با امام کاظم(ع) داشت، با امام رضا(ع) نداشته باشد، هرچند که اختناق هارونی همچنان وجود داشت و امام رضا(ع) که بخش قابل توجهی از امامت‌شان در دوران هارون بود بهانه‌ای به دست او نمی‌دادند.

 

از امام رضا با عنوان عالم آل محمد یاد می‌شود

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه از امام رضا(ع) با عنوان عالم آل محمد صلی الله علیه و آله یاد می‌شود تصریح کرد: تمام امامان معصوم (ع) از درجه علمی الهی برخوردار بوده‌اند ام اینکه چرا به آن حضرت چنین لقبی داده شده است به این دلیل است که امام رضا(ع) در دوران خود، اعلم تمام مردم بوده‌اند.

وی در ادامه در ادامه با بیان اینکه تمام امامان ما در زمان خودشان اعلم همه مردم در آن عصر بوده‌اند گفت: امامان معصوم همگی چهره شاخص خاندان پیغمبر اسلام(ص)بودند، آنها نه تنها عالم آل محمد هستند بلکه عالم و اعلم تمام بشریت هستند.

 

تراوشات علمی امام رضا دوست و دشمن را فرا می‌گرفت

مدیر سفیران هدایت قزوین با بیان اینکه برخی چهره‌های مقدس ائمه اطهار(ع) در یک بعد خاصی بیشتر جلوه می‌کردند ابراز کرد: وجود مقدس امام رضا(ع) در دوران امامت خود با عالمان برجسته ادیان مختلف مناظرات و مباحثاتی داشتند و عمق علمی حضرت در این عصر و در ملاء عام مشخص شد، تراوشات علمی ایشان دوست و دشمن را فرا می‌گرفت و همه متوجه شدند که چه معدن بزرگ علمی هستند، به مین‌ خاطر با این عنوان خاص شناخته شدند.

وی در پایان با اشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع) گفت: از امام جواد(ع) نقل شده که می فرمایند هرکس قبر پدرم را با معرفت زیارت کند خداوند تمام گناهان گشته و آینده اش را می بخشد و ما همواره باید تلاش کنیم اهل‌بیت(ع) را با معرفت بشناسیم و زیارت کنیم./873/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات