۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۴۲۱۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مروجان تشیع انگلیسی طاغوت فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برخی در جامعه ما طاغوت فرهنگی هستند، گفت: کسانی که در لباس علم و عالم دینی می‌گویند ما انقلاب اسلامی، نظام و ولایت فقیه را قبول نداریم و تفکر شیعه انگلیسی را ترویج می‌دهند، در واقع طاغوتهای فرهنگی هستند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار طلاب و اساتید حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب این استان، با قرائت آیه «اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت»، افزود: خداوند در قرآن تأکید می‌کند که طاغوت نجس‌کننده بوده و باید از آن اجتناب کرد؛ زیرا در وجود طاغوت طهارت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طهارت در بندگی خدا است، خطاب به طلاب، اظهار کرد: مواظب باشید این طهارت و عبودیت با پیوند با طاغوت تبدیل به متنجس و جسم نجس نشود؛ به همین دلیل باید از طاغوت اجتناب کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اجتناب از طاغوت دو نوع است، ادامه داد: گاهی زیر بار طاغوت نرفته و گاهی آن را از جلوی راه برمی‌داریم تا نتواند رشد کند و این‌گونه جامعه به بندگی کامل برسد.

وی با بیان اینکه اکنون در جامعه ما طاغوت فرهنگی موجود است، خاطرنشان کرد: طاغوت فرهنگی کسانی هستند که در لباس علم و عالم می‌گویند ما انقلاب اسلامی، نظام و ولایت فقیه را قبول نداریم و تفکر شیعه انگلیسی را ترویج می‌دهند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: آخوند انگلیسی یا شیعه انگلیسی کسی است که می‌گوید من می‌خواهم درس بخوانم و عالم و مرجع بشوم اما به مسائل سیاسی و اجتماعی و استکبار کار ندارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این رویه درست نبوده و با متن قرآن ناسازگار است، تصریح کرد: استکبارستیزی تفسیر آیه «اجتنبوا الطاغوت» بوده و موضوع جدیدی نیست، حال این افراد به میدان آمده و جواب بدهند.

وی اظهار کرد: بعضیها تا موضوع استکبارستیزی مطرح می‌شود، می‌گویند: ای آقا! حساس نکنید، بگذارید حکومت کار خود را بکند در حالی که رهبر معظم انقلاب اخیراً در نشستی که با نیروهای وزارت اطلاعات داشتند فرمودند: ایمان و استکبارستیزی هم علت محدثه و هم علت مبقیه انقلاب ما هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبری اگر می‌خواهید انقلاب بماند باید همان چیزی که انقلاب را به وجود آورده باقی باشد که دو عامل محدثه انقلاب ما نیز ایمان و عبودیت و روحیه استبداد ستیزی و استکبارستیزی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه این دو روحیه باید بماند تا ما با همین دو بال پرواز کنیم، ادامه داد: لازم است ما کوثر گرا و تکاثر ستیز باشیم؛ زیرا ما دو سوره کوثر و تکاثر را در قرآن داریم که سوره کوثر با اعطینا شروع شده و خدا در آن خطاب به پیامبر می‌فرماید: ما به تو کوثر را عطیه دادیم و بخشیدیم.

وی با بیان اینکه مصادیق کوثر فراوان بوده و شامل دین و ایمان هم می‌شود، ادامه داد: اما وقتی خداوند در قرآن به تکاثر می‌رسد می‌گوید: «أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ»؛ مواظب باشید که تکاثر و افزون‌طلبی شما را باز ندارد؛ پس معلوم می‌شود تکاثر مانع بوده و کوثر مقتضی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر پدیده‌ای برای پیدایش به مقتضی موجود و مانع مفقود نیاز دارد، اعبدوالله؛ یعنی باید مقتضی ایمان را به وجود آورد و موانع را از جلوی راه برداشت ازاین‌رو ایمان کامل دو عامل عبودیت و مبارزه با زور و زر و تزویر و استکبارستیزی را نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه خاطرنشان کرد: طاغوت فرهنگی در کشور کسانی هستند که در لباس دین، به‌درستی از دین اسلام حمایت نکرده بلکه از مستکبران پشتیبانی می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات