۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۴۳۷۲
آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:

هر حركتي كه سبب تضعيف انقلاب شود مردود است/ اسرائيل عبدالشيطان است

نماينده ولي فقيه در كاشان برخي جوسازي ها در فضاي مجازي، رسانه‌ها و روزنامه‌ها را به نفع انقلاب و نظام ندانست و گفت: هر حركتي كه سبب تضعيف انقلاب و خون شهدا و ايثارگري جانبازان و صبر و مقاومت آزادگان شود مردود است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در سيصد و نهمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) با گراميداشت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي، گفت: هر لحظه از دوران اسارات همراه با سختي و مشكلات و گرسنگي و شكنجه و اذيت و آزار، دوران سختي را براي آزادگان رقم زده است.

وي با اشاره به اينكه براي انقلاب و نظام اسلامي هزينه هاي زيادي داده شده است، افزود: انقلاب اسلامي مجاني به دست نيامده است بلكه خون هزاران شهيد و مجاهد و آزاده و هزينه انقلاب و نظام شده است.

به گفته وي، هريك از شهدا شمع يك خانواده بودند كه خاموش شدند، اما اين شمع هاي خاموش شده خانواده ها امروز روشني بخش انقلاب و ادامه راه انقلاب هستند.

آيت الله نمازي برخي جوسازي ها در فضاي مجازي، رسانه‌ها و روزنامه‌ها را به نفع انقلاب و نظام ندانست و اظهارداشت: هر حركتي كه سبب تضعيف انقلاب و خون شهدا و ايثارگري جانبازان و صبر و مقاومت آزادگان شود مردود است.

تضعيف جايگاه پيامبراكرم از توطئه هاي قم يهود است

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم درادامه در توضيح و تفسير آيات 93 تا 97 سوره مباركه آل عمران، گفت: اين آيات در ادامه آيات گذشته است كه خداوند جايگاه ضد انقلابي يهود را در برابر جايگاه انقلابي پيامبراكرم(ص) بيان كرده و گفته است قبل از ظهور پيامبراكرم(ص) آمدن پيامبر خاتم را در تورات و انجيل بشارت داده شده كه  بعد از عيسي، مردمي به نام خاتم الانبياء و از نسل حضرت يعقوب، يعني پدر بزرگ بني اسرائيل خواهدآمد.

آيت الله نمازي ادامه داد: قوم بني اسرائيل كه تصور مي‌كردند پيامبر خاتم از قوم يهود است، تبليغات وسيعي را آغاز كردند اما با ظهور پيامبراكرم(ص) وقتي مشاهده كردند پيامبر عرب است، با وجود اينكه او را مي شناختند اما جوسازي ها و توطئه هاي يهود برعليه پيامبراكرم(ص) آغاز شد.

وي، تضعيف پيامبراكرم(ص) و تضعيف جايگاه او در افكارعمومي را يكي از توطئه هاي قوم يهود دانست و ابراز داشت: قوم يهود مدعي شدند تورات گوشت شتر را حرام كرده است و اين درحالي است كه پيامبراكرم(ص) آن را حلال كرده است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه خداوند موضع ضد انقلابي يهود را بحث و تحليل و تفسيركرده است، يادآور شد: انواع و اقسام مواد غذايي در زمان حضرت ابراهيم براي قوم بني اسرائيل حلال بوده است اما حضرت يعقوب مبتلا به يك بيماري مي‌شود كه گوشت شتر برايش مضر بوده و گوشت شتر مصرف نمي‌كرده است و اين موضوع نيز ربطي به شريعت ندارد و بين نخوردن گوشت شتر با حرام بودن گوشت شتر تفاوت است.

وي افزود: اين مسأله باعث جو سازي يهود مي شود و مدعي شدند تورات گوشت شتر را حرام كرده است، از اين رو از يهود خواسته مي شود آياتي را كه در تورات گوشت شتر را حرام كرده است بياورند و آن را ثابت كنند اما آنها از اين كار خود داري كردند.

اسرائيل عبدالشيطان است

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه اسرائيل لقب حضرت يعقوب است، ادامه داد: در روايات، امام صادق(ع) واژه اسرائيل را به معناي عبدالله تعريف كرده است.

به گفته وي، امروزه واژه اسرائيل 180 درجه تغيير كرده است و اسرائيل به معناي عبد الشيطان است.

آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: امام خميني(ره) آمريكا را شيطان بزرگ و در راس آن اسرائيل دانسته است از اين رو اسرائيل عبدالشيطان است.

وي افزود: در آيات 154 تا 161 سوره نساء به جنايات زياد يهود اشاره شده است، به همين دليل خداوند برخي از غذاها را براي قوم يهود حرام كرد و آنها را تحريم كرد و اين تحريم ها نيز به دليل سركشي قوم يهود بود.

يهود پايه گذار اقتصاد ربا است

به گفته وي، در برخي تفاسير، پايه گذار اقتصاد «ربا» را يهود معرفي كرده است چرا كه براي آنها مال حرام و حق الناس و بلوكه كردن اموال ملت هاي جهان مسأله جديدي نيست و آن را از اجداد خود به ارث برده اند.   

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم يكي از خصلت هاي يهود را حرام خوري دانست و گفت: براي همين است كه خداوند قوم يهود را تحريم كرد و بشارت عذاب سخت و دردناكي داد.

شايان ذكر است، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي در پايان جلسه تفسير قرآن، از آزاده و جانباز 60 درصدي ابوالفضل آباني توسط آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان تجليل و تقدير شد.  

گفتنی است، درسهاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و نهمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزارشد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است./1307/202/ب2

ارسال نظرات