۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۴۳۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش امام جماعت در جذب جوانان به مسجد غیرقابل انکار است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مسجد باید محل عبور و مرور دائمی جوانان باشد، گفت: به یقین نقش امام جماعت در جذب جوانان به سمت مسجد و همسو کردن فعالیتهای پایگاه های فرهنگی حاضر در مسجد غیرقابل انکار است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست هم اندیشی ائمه جماعات این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه مساجد در سراسر کشور مظلوم هستند، گفت: اگرچه مرکز رسیدگی به امور مساجد در کشور شکل گرفته و تا حدودی سازمان دهی و تشکلی برای مساجد به وجود آمده اما هیچ یک از این امور نتوانسته مساجد را از مظلومیت خارج کند و رنگ خدایی به آنها ببخشد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: به یقین اگر امروز دغدغه کار و تلاش برای مسجد در امام جماعت موج بزند و مردم و جوانان و اهالی مسجد این دغدغه را مشاهده کنند، با شور و نشاط بیشتری در مسجد حاضر خواهند شد و حتی به مطالبات و دغدغه های امام جماعت هم بهتر پاسخ خواهند داد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه امام جماعت باید نسبت به امور مسجد دغدغه مند باشد، ابراز داشت: نظم و حضور مستمر و بی وقفه در مسجد به گونه ای که امام جماعت زودتر از دیگران در مسجد حضور پیدا کند و آخرین فرد از مسجد خارج شود از نشانه های اصلی دغدغه مندی او به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه دین مداری، خداباوری، تقوا، پاکی، اخلاص و دغدغه مندی باید در وجود هر امام جماعتی موج بزند، گفت: به یقین اگر این صفات در وجود امام جماعت بروز و ظهور داشته باشد، مردم با علاقه در مساجد حضور خواهند یافت و مساجد رونق خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید کانون فعالیت و تربیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به یقین اگر مسجد نقش انسان سازی داشته باشد و سبب رشد و ارتقای فکری افراد شود، از مظلومیت خارج می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسجد باید محل عبور و مرور دائمی جوانان باشد، ابراز داشت: به یقین نقش امام جماعت در جذب جوانان به سمت مسجد و همسو کردن فعالیتهای پایگاه های فرهنگی حاضر در مسجد غیرقابل انکار است.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام علیرضا ملک محمدی، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری 31 مردادماه به نام روز جهانی مسجد، از اجرای 17 ویژه برنامه فرهنگی متناسب با این روز در استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه های روز جهانی مسجد در این استان با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی و متولی صورت می گیرد.

در پایان این نشست نیز برخی از ائمه جماعات مساجد به بیان مشکلات، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در رابطه با مساجد پرداختند و از حمایتهای نماینده ولی فقیه در این استان تشکر کردند./202/9457/ب1

ارسال نظرات