۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۴۴۴۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

دستگاه‌های فرهنگی در راستای تنویر افکار عمومی و بصیرت افزایی جوانان گام بردارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جامعه باید چهره دینی و مذهبی داشته باشد، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در راستای تنویر افکار عمومی و بصیرت افزایی جوانان گام بردارند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هماهنگی موسسات فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: برنامه پنجم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و دینی و حتی هنر آنچنان که انتظار می‌رفت عملیاتی نشده و لازم است مصوبات برنامه ششم بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و با هدف رفع کاستی‌ها تدوین شود.

وی افزود: در این راستا توجه به زیرساخت‌ها مورد نیاز است به طوری که زیرساخت‌های فرهنگی به مکمل یکدیگر تبدیل شوند و دستگاه‌های فرهنگی به جای پراکندگی بتوانند هم‌افزایی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، تصریح کرد: علاوه بر زیرساخت‌ها در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و کارکرد نرم‌افزاری نیز با مشکلاتی همراه هستیم و پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس به جنبه نرم‌افزاری مصوبات برنامه ششم در بخش فرهنگ کشور بیش از جنبه سخت‌افزاری توجه داشته باشند.

حجت الاسلام ستوده با اذعان به اینکه بیشترین مشکلات حوزه فرهنگ به اجرای برنامه‌های فرهنگی گره‌ خورده است، بیان داشت: انتظار ما این است که اعتبارات فرهنگی بر اساس توانمندی دستگاه‌ها اختصاص یابد، به طوریکه در وضعیت فعلی مشاهده می‌شود به توانمندی دستگاه‌ها توجه نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به مطالبات رهبری مبنی بر اینکه جامعه باید چهره دینی و مذهبی داشته باشد، اظهار داشت: برای تحقق این مهم لازم است دستگاه‌های فرهنگی در راستای تنویر افکار عمومی و بصیرت افزایی جوانان گام بردارند و این سیاست نیز نیازمند اختصاص اعتبارات مناسب است.

حجت‌الاسلام ستوده به ضرورت نگاه خوش بینانه و اعتباردار به دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی اشاره و تأکید کرد: لازم است در برنامه ششم توسعه منویات رهبری در خصوص ترویج معارف قرآنی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: هر چند در حوزه تفسیر و معنی آموزی قرآن اقدامات شایان توجهی انجام شده است اما در خود استان اردبیل نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب برای تربیت حافظان و مفسران قرآنی هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در بحث هنر و کتاب نیز باید به اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی متولی توجه شود تا بتوان در نهایت به اجرای بهینه برنامه‌های فرهنگی اقدام کرد./937/202/ب2

ارسال نظرات