۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۴۵۱۶
فعال سیاسی بحرین:

متصدیان خُمس و صدقه فقط در بحرین محاکمه می‎شوند

رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا با اشاره به حمایت مستمر شیخ عیسی قاسم از مردم خاطرنشان کرد که آل‎خلیفه درپی انتقام از رهبر شیعیان بحرین است.
یحیی الحدید، رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا و از فعالان سیاسی بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یحیی الحدید، رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا و از فعالان سیاسی بحرین در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به آخرین رویدادها و اقدامات آل‎خلیفه پس از سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: آل‎خلیفه به خوبی می‎داند که اتهام‎های مطرح شده علیه این عالم بحرینی وجهه قانونی و شرعی ندارد به همین علت پس از بی اعتبار شدن اتهام اول آن‎های مبنی بر جمع آوری غیرقانونی دارایی به سراغ بهانه و اتهام‎های دیگر رفته‎اند.

وی افزود: آل‎خلیفه بدون آنکه دادگاهی برگزار کند دستور سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را صادر کرد.

رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا تصریح کرد: آیا شما دین، مذهب و یا کشوری سراغ دارید که عاملان جمع آوری صدقات، خمس و هدایایی مردمی را محاکمه کنند؟ در بسیاری از مساجد اهل تسنن در بحرین مبالغ شرعی بسیاری جمع می‎کنند چرا آل‎خلیفه آنان را مانند شیعیان محاکمه نمی‎کند؟ شیخ عدنان عرعور، شیخ فتنه گر و وهابی عربستان برای حمایت از داعش دستور جمع آوری پول در بحرین داده است، اما متاسفانه آل‎خلیفه هیچ واکنشی به این موضوع نشان نمی‎دهند و بلکه  برخی از اعضای خاندان آل‎خلیفه به آنان کمک می‎کنند.

وی با اشاره به تاکید همیشگی شیخ عیسی قاسم مبنی بر مسالمت آمیز بودن انقلاب خاطرنشان کرد: در هیچ زمانی شیخ عیسی قاسم برای حمایت از حکومت آل‎خلیفه مردم را رها نکرده و تنها نگذاشته است.  

این فعال سیاسی بحرین با اشاره به بازداشت، بازجویی و محاکمه جمعی از علما و روحانیان بحرینی که در تظاهرات و تحصن‎های مردمی شرکت کرده‎اند، اظهار داشت: اتهام و اقدامات آل‎خلیفه نشان دهنده آن است که درپی انتقام از همه علمای حامی انقلاب و معارضان بحرینی است.

وی ادامه داد: باتوجه به سرکوب شدید شیعیان مشخص می‎شود که آل‎خلیفه درصدد راه حل سیاسی برای خروج بحرین از بحران نیست.

 رییس مرکز دموکراسی خلیج فارس در استرالیا بیان داشت: با بررسی تاریخی کشورهای منطقه درمی یابیم که ظلم و ستم نابود شدنی است و به زودی حکومت ظالم آل‎خلیفه سرنگون و یا مجبور به تن دادن به خواسته‎های مشروع مردم خواهد شد./994/ب933/د

ارسال نظرات