۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۵۷۰
آیت الله دری نجف آبادی:

ترویج فرهنگ نماز سعادت جامعه اسلامی را تثبیت می کند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ترویج فرهنگ نماز سعادت جامعه اسلامی را تثبیت می کند و خانواده ها باید فرزندان خود را به سمت نماز و مساجد هدایت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز سعادت جامعه اسلامی را تثبیت می کند.

 

نهاد خانواده، یکی از تاثیرگذارترین نظامهای اجتماعی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خانواده ها باید فرزندان خود را به سمت نماز و مساجد هدایت کنند، اظهار داشت: نهاد خانواده، یکی از تاثیرگذارترین نظامهای اجتماعی، نقش به سزایی در تربیت معنوی و ترویج آموزه های متعالی دین مبین اسلام به ویژه تقویت فرهنگ نماز در بین فرزندان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مساجد می توانند به خوبی جوانان را به راه راست و راه زندگی سعادتمند سوق دهند، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و طرح برنامه های فرهنگی برای حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در مساجد به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

مساجد سبب هویت معنوی و مذهبی ملت می شوند

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مساجد سبب هویت معنوی و مذهبی ملت ولایتمدار ایران اسلامی می شوند و در این راستا هیات امنا، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد باید با برنامه ریزی کاربردی و سیاست گذاری های فرهنگی، زمینه جذب جوانان را در این سنگر مقدس فراهم کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز دشمن از ورود جوانان به مساجد ترس دارند و با برنامه ریزی های خود و تهاجمات فرهنگی سعی دارند جوانان را از مساجد دور کنند، گفت: مساجد پایگاه اخوت و برادری در دنیای اسلام هستند، تصریح کرد: مساجد به خوبی می توانند در برابر توطئه های شوم بدخواهان و دشمنان مقابله و نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مساجد دژی مستحکم در مقابل دشمنان و توطئه گران محسوب می شود، خاطر نشان کرد: امکان سنجی برای ساخت مساجد در همه نقاط شهر اراک باید در دستور کار باشد تا اشاعه فرهنگ دینی و احیای فریضه واجب نماز بیش از پیش گسترش یابد.

 

دستگاه های برای مقابله با اعتیاد وارد عمل شوند

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های جدی اجتماعی است که باید با برنامه ریزی های پی در پی با برنامه ریزی های کارشناسی ریشه کن شود، گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با امر مقابله با اعتیاد، باید برای شناسایی و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر وارد عمل شوند.

شایان ذکر است، آیت الله دری نجف آبادی در ادامه در رابطه با برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی در خصوص عید غدیرخم و دهه ولایت و امامت و کنترل و نظارت بر محورهای مواصلاتی استان مرکزی سخنرانی کرد./842/202/ب3

ارسال نظرات