۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۴۴۶۱۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبرداد؛

لبیک مردم به ندای رهبر با نام‌نویسی گسترده در طرح ملی حفظ قرآن

حجت الاسلام حسینی مقدم از نام‌نویسی هفت هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت:‌ این آمار چشم‌گیر نشان از لبیک این افراد به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور دارد.
سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات امام زاده سیدعلی قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در این مراسم با بیان این که توجه به فرهنگ قرآنی بهترین راه برای مقابله با مشکلات و تهاجم های فرهنگی دشمنان است، اظهار داشت: این که عده زیادی امروز در قم و در سایر نقاط میهن اسلامی به قرآن و آموزه های آن توجه ویژه ای دارند همگی به برکت خون شهیدان و حرکت پیامبر گونه امام راحل و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

حضور 200 مربی در طرح ملی حفظ قرآن قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: با عنایت خداوند متعال در سال گذشته بیش از 5هزار نفر از مشتاقان حفظ قرآن کریم با حضور 200 مربی در جوار امام زادگان استان قم مشغول به کار شدند و حدود 3هزار نفر از آنان در آزمون شرکت کرده و بیشتر آنان نمره عالی را کسب کردند.

وی با بیان این که بیشتر افراد حاضر در آزمون کودکان و نوجوانان بودند، عنوان داشت: این آمار چشم گیر و خیره کننده نشان از لبیک این افراد به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور دارد که این مسأله به توفیق الهی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور چندسالی است دنبال می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان به حفظ قرآن در سال جاری نیز یادآور شد: تا یک ماه پیش 7هزار نفر برای طرح ملی حفظ قرآن در سال 95 ثبت نام کرده اند و ما یقین داریم همین علاقه و عشق به قرآن بهترین سلاح در مبارزه فرهنگی و حتی عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

قرآن بهترین راه درمان مشکلات است

وی تأکید کرد: این که می گوییم قرآن بهترین سلاح و راه درمان مشکلات است از خودمان نیست بلکه خود قرآن می فرماید: «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین» و امروز در استان قم حافظان قرآن کریم این افتخار را دارند که با قرآن مأنوس باشند و خود را از مشکلات و سختیهای دنیا و آخرت رهایی ببخشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با ابراز خرسندی از این که شعاع نور امام زادگان قم در عرصه قرآن به دیگر مراکز استان هم رسیده است، گفت: با جلسه ای که با مدیر زندانهای استان قم داشتیم قرار بر این شد که طرح ملی حفظ قرآن در زندان ها نیز اجرا شود که اتفاقا استقبال خوبی شد و تا امروز 500 نفر از زندانیان قم در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: حافظان قرآنی که امروز تجلیل می شوند افرادی هستند که در طول سال گذشته در کلاس های اوقاف شرکت کرده و حائز رتبه برتر شده اند، ولی تلاش های این عزیزان تمام نمی شود و روز به روز برای آشنایی بیشتر با قرآن تلاش می کنند و اداره اوقاف قم نیز حامی آنها خواهد بود./1330/پ202/ی

ارسال نظرات