۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۴۴۷۳۴
آیت الله طبرسی:

حامیان گروه های تروریستی آرزوی ایجاد ناامنی در ایران را به گور خواهند برد

آیت الله طبرسی به تلاش های دشمنان اسلام و انقلاب برای نا امن کردن کشورمان اشاره کرد و با بیان این که گروه های تروریستی ایجاد ناامنی در ایران را با خود به گور خواهند برد، گفت: حامیان گروه های تروریستی بدانند اگر کوچکترین تحرکی نسبت به کشورمان داشته باشند، مرزهای کشور را به گورستان گروه های تروریستی تبدیل خواهیم کرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امشب در مراسم آغاز به کار حسینیه روستای سارم در منطقه هزار جریب نکا، گفت: ما با اعتقادات بزرگ شدیم و اکنون هم این اعتقادات است و شیعه از امام حسین(ع) و امام حسین از شیعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشارکت بسیار ارزشمند خیران در ساخت مدارس، بر ضرورت حضور و مشارکت خیران در ساخت حوزه علمیه تأکید کرد و  با بیان این که حوزه های علمیه انسان ساز است و فکر و اندیشه را می سازد، افزود: حوزه های علمیه  راه و روش صحیح زندگی کردن را به انسان نشان می دهد.

امام جمعه ساری پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت شیعه در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره در دفاع از کشور و نظام دینی پیشگام بوده و هستند.

آیت الله طبرسی مسجد، حسینه و حوزه های علمیه را سه مؤسسه فرهنگی و تأثیرگذار در اسلام یاد کرد و گفت: مسجد یادگار پیامبر گرامی اسلام، حسینیه یادگار امام حسین(ع) و حوزه های علمیه نیز یادگار مهم امام صادق(ع) هستند.

وی مهم ترین عامل موفقیت شیعه را این سه مرکز مهم دانست و خاطرنشان کرد: کشور ترکیه، مسجد و حوزه علمیه دارد، اما حسینیه ندارد، چون حسینه داشتیم توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را با دست خالی پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیداری اسلامی و رعب و ترس دشمنان از ملت بیدار اسلام را به دلیل داشتن حسینه ها دانست و تصریح کرد: عاشورا و ارزش های دینی را حوزه های علمیه و روحانیت زنده نگه داشتند.

امام جمعه ساری با بیان این که امام حسین(ع) به مسجد و کالبد مسجد روح و جان داد، بیان داشت: امروز اساس و اصل رشه مذهب سه نهاد مقدس مسجد، حسینه و حوزه علمیه تشکیل می دهند که باید در تقویت و توسعه آن همواره تلاش کنیم.

وی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در تاریخ اشاره کرد و با بیان این که عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون نقش آفرینی حوزه و روحانیت است، گفت: روحانیت استقلال، عزت و ملیت ایران را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی در 36 سال گذشته هر آنچه در توان داشتند برای از بین بردن وحدت و همدلی ملت ایران به کار گرفتند، ادامه داد: اما حوزه های علمیه و روحانیت همواره عامل وحدت و نقش بازدارنده را داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رمز موفقیت شیعه در صحنه بودن و پیشگام بودنش است، افزود: طلاب و روحانیان شیعه نیز با ایجاد وحدت و همدلی در جامعه، زمینه را برای رشد و تعالی جامعه فراهم کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه، مساجد و حسینیه ها محرم و اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: اگر امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب در جهان هستیم به برکت نهضت حسینی است.

وی با تأکید بر این که ولایت امام حسین(ع) برای ما یک اصل مهم است، ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی به عشق به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند و اکنون هم مدافعان حرم با عشق به حسین و اولاد حسین در برابر دشمنان ایستاده اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عاشورا نسل به نسل با تلاش های بزرگان دینی حراست شده تا امروز به ما رسیده است، گفت: انقلاب اسلامی نیز انقلابی برگرفته از نهضت عاشورا است به همین دلیل باید در جهت تعظیم شعائر دینی تلاش کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید بر پاسداشت فضائل ائمه معصومین(ع) و امام حسین(ع) در جامعه دینی، افزود: ادامه راه امام حسین(ع) تنها را پیروزی در برابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز آزادی آزادگان اشاره کرد و با بیان این که آزادگان تاریخ انقلاب ما هستند، گفت: اسرا در دوران اسارت خود در برابر شکنجه های دشمن بعثی ایستادگی و مقاومت کردند به همین دلیل نماد ایستادگی و استقامت هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان برای از بین بردن جمهوری اسلامی هم قسم شدند، گفت: وحدت و همکاری عموم جامعه موجب پایداری اسلام و انقلاب شد و به برکت شیعه گری است که ولادت و شهادت ائمه زنده نگه داشته است.

امام جمعه ساری با بیان این که تحت هیچ شرایطی نباید آرمان های عاشورایی در کشورمان فراموش شود بلکه هر روز باید پر رنگ تر از گذشته دنبال شود، ادامه داد: ملت ایران برای رسیدن به چنین جایگاهی مشکلات و بحران های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود به تلاش های دشمنان اسلام و انقلاب برای نا امن کردن کشورمان اشاره کرد و با بیان این که گروه های تروریستی ایجاد ناامنی در ایران را با خود به گور خواهند برد، گفت: حامیان گروه های تروریستی بدانند اگر کوچکترین تحرکی نسبت به کشورمان داشته باشند، مرزهای کشور را به گورستان گروه های تروریستی تبدیل خواهیم کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات